station Brussel-Zuid, Bron: Wikipedia commons media

Werkzaamheden traject Brussel-Zuid en Brussel-Noord naderen voltooiing

station Brussel-Zuid, Bron: Wikipedia commons media

De Belgische spoorbeheerder Infrabel gaat dit najaar station Brussel-Zuid moderniseren. Het vormt de afsluiting van het veelbesproken renovatieproject van de spoorcorridor tussen de stations Brussel-Noord en Brussel-Zuid, het drukst bereden spoortraject in België.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Mykola Zasiadko

Mykola Zasiadko is redacteur van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.nl.

1 reactie op “Werkzaamheden traject Brussel-Zuid en Brussel-Noord naderen voltooiing”

Ibo De Joode|08.08.19|16:27

1200 treinen per dag bieden 91.000 zitplaatsen. Het leek mij dat er iets niet klopte, dus even gaan rekenen. Betekent nog geen 80 zitplaatsen per trein. Een normaal rijtuig heeft ca. 80 zitplaatsen, dus wel erg korte treintjes. Of mis ik iets?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Werkzaamheden traject Brussel-Zuid en Brussel-Noord naderen voltooiing | SpoorPro.nl
station Brussel-Zuid, Bron: Wikipedia commons media

Werkzaamheden traject Brussel-Zuid en Brussel-Noord naderen voltooiing

station Brussel-Zuid, Bron: Wikipedia commons media

De Belgische spoorbeheerder Infrabel gaat dit najaar station Brussel-Zuid moderniseren. Het vormt de afsluiting van het veelbesproken renovatieproject van de spoorcorridor tussen de stations Brussel-Noord en Brussel-Zuid, het drukst bereden spoortraject in België.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Mykola Zasiadko

Mykola Zasiadko is redacteur van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.nl.

1 reactie op “Werkzaamheden traject Brussel-Zuid en Brussel-Noord naderen voltooiing”

Ibo De Joode|08.08.19|16:27

1200 treinen per dag bieden 91.000 zitplaatsen. Het leek mij dat er iets niet klopte, dus even gaan rekenen. Betekent nog geen 80 zitplaatsen per trein. Een normaal rijtuig heeft ca. 80 zitplaatsen, dus wel erg korte treintjes. Of mis ik iets?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.