HSL (r) en A4 bij Rijpwetering

‘Drijvende A4 mogelijk medeoorzaak HSL-problematiek’

Ter hoogte van Rijpwetering is het gehele spoor al acht centimeter in horizontale richting opgeschoven, zo wees onderzoek van ProRail eerder al uit. Google Street View

De HSL-Zuid verkeert in grote problemen. De tussen 2000 en 2006 aangelegde hogesnelheidslijn moet diverse ingrijpende reparaties ondergaan, met name waar het de viaducten betreft tussen Hoofddorp en de Tunnel Groene Hart. De herstelwerkzaamheden gaan vele miljoenen kosten, maar wie daarvoor op gaat draaien én of er een partij aansprakelijk kan worden gesteld, dat is nog ongewis.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “‘Drijvende A4 mogelijk medeoorzaak HSL-problematiek’”

A C F Sierts|14.02.24|12:49

Dat is geen mede-oorzaak, dat is een evidente omgevingsfactor waar bij het ontwerp kennelijk geen rekening mee is gehouden. De oorzaak is ‘fout ontwerp’.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Drijvende A4 mogelijk medeoorzaak HSL-problematiek’ | SpoorPro.nl
HSL (r) en A4 bij Rijpwetering

‘Drijvende A4 mogelijk medeoorzaak HSL-problematiek’

Ter hoogte van Rijpwetering is het gehele spoor al acht centimeter in horizontale richting opgeschoven, zo wees onderzoek van ProRail eerder al uit. Google Street View

De HSL-Zuid verkeert in grote problemen. De tussen 2000 en 2006 aangelegde hogesnelheidslijn moet diverse ingrijpende reparaties ondergaan, met name waar het de viaducten betreft tussen Hoofddorp en de Tunnel Groene Hart. De herstelwerkzaamheden gaan vele miljoenen kosten, maar wie daarvoor op gaat draaien én of er een partij aansprakelijk kan worden gesteld, dat is nog ongewis.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “‘Drijvende A4 mogelijk medeoorzaak HSL-problematiek’”

A C F Sierts|14.02.24|12:49

Dat is geen mede-oorzaak, dat is een evidente omgevingsfactor waar bij het ontwerp kennelijk geen rekening mee is gehouden. De oorzaak is ‘fout ontwerp’.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.