Spoorstaafbreuk

Dubbele spoorstaafbreuk bij overweg in Vught

Er is een dubbele spoorstaafbreuk ontdekt bij een overweg in het Noord-Brabantse Vught. (foto ter illustratie)

Het treinverkeer over de A2-corridor, van Amsterdam richting Eindhoven, heeft in elk geval vandaag te maken met een uitgeklede dienstregeling. Door een dubbele spoorstaafbreuk bij Vught kunnen er minder treinen over het traject rijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

5 reacties op “Dubbele spoorstaafbreuk bij overweg in Vught”

A C F Sierts|08.01.24|08:55

En wéér faalt P**Rail in haar kerntaak: veilige beschikbaarheid van de infra.

Ferry Van Extel|08.01.24|18:17

En wat kan prorail doen aan preventie tegen een onvoorziene calamiteit dan,volgens u?
Als er hier in Nederland een haar in de boter zit staan we allemaal direct op onze achterste benen om iedereen de maat te nemen…..kalmte kan je redden,net als begrip overigens én relativeren…

COR!NA|11.01.24|13:16

Kort door de bocht meneer van Extel
Je zult maar naar de uitvaart van je moeder moeten en afhankelijk zijn van OV van Groningen naar Brabant, geen treinverkeer wegens defect spoor Zwolle Meppel en nu dit bij Vught
Dit zijn geen onvoorziene calamiteiten maar het resultaat van jarenlang achterstallig onderhoud ondanks veelvuldige buitendienststellingen die hun tol eisen
Mijn moeder was al dood en begraven voor ik er was

C. Koelewijn|12.01.24|12:16

En waarschijnlijk zijn overal de overloopwissels weggehaald (want goedkoper) en kunnen treinen niet om de plaats des onheils heenrijden…

Jelte Bos|17.01.24|14:37

Spoorstaafbreuken in een overweg kunnen verschillende oorzaken hebben. Een corrosieve omgeving (o.a. strooizout en andere vervuiling) kan tot ‘pitting’ leiden. Blinde vering op de overgang naar de (Harmelen-)overweg geeft een verhoogde dymamische belasting van het spoor. Dit laatste kan overigens goed worden bestreden. Bijkomend voordeel: verbetert het reizigerscomfort en vermindert trillingshinder voor de directe omgeving.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Dubbele spoorstaafbreuk bij overweg in Vught | SpoorPro.nl
Spoorstaafbreuk

Dubbele spoorstaafbreuk bij overweg in Vught

Er is een dubbele spoorstaafbreuk ontdekt bij een overweg in het Noord-Brabantse Vught. (foto ter illustratie)

Het treinverkeer over de A2-corridor, van Amsterdam richting Eindhoven, heeft in elk geval vandaag te maken met een uitgeklede dienstregeling. Door een dubbele spoorstaafbreuk bij Vught kunnen er minder treinen over het traject rijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

5 reacties op “Dubbele spoorstaafbreuk bij overweg in Vught”

A C F Sierts|08.01.24|08:55

En wéér faalt P**Rail in haar kerntaak: veilige beschikbaarheid van de infra.

Ferry Van Extel|08.01.24|18:17

En wat kan prorail doen aan preventie tegen een onvoorziene calamiteit dan,volgens u?
Als er hier in Nederland een haar in de boter zit staan we allemaal direct op onze achterste benen om iedereen de maat te nemen…..kalmte kan je redden,net als begrip overigens én relativeren…

COR!NA|11.01.24|13:16

Kort door de bocht meneer van Extel
Je zult maar naar de uitvaart van je moeder moeten en afhankelijk zijn van OV van Groningen naar Brabant, geen treinverkeer wegens defect spoor Zwolle Meppel en nu dit bij Vught
Dit zijn geen onvoorziene calamiteiten maar het resultaat van jarenlang achterstallig onderhoud ondanks veelvuldige buitendienststellingen die hun tol eisen
Mijn moeder was al dood en begraven voor ik er was

C. Koelewijn|12.01.24|12:16

En waarschijnlijk zijn overal de overloopwissels weggehaald (want goedkoper) en kunnen treinen niet om de plaats des onheils heenrijden…

Jelte Bos|17.01.24|14:37

Spoorstaafbreuken in een overweg kunnen verschillende oorzaken hebben. Een corrosieve omgeving (o.a. strooizout en andere vervuiling) kan tot ‘pitting’ leiden. Blinde vering op de overgang naar de (Harmelen-)overweg geeft een verhoogde dymamische belasting van het spoor. Dit laatste kan overigens goed worden bestreden. Bijkomend voordeel: verbetert het reizigerscomfort en vermindert trillingshinder voor de directe omgeving.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.