Elektrificatie spoor Landgraaf-Herzogenrath gestart

Het officiële startsein voor de elektrificatie van het spoortraject Landgraaf-Herzogenrath is dinsdag gegeven. Deze elektrificatie is onderdeel van het plan om een ‘Drielandentrein’ te starten tussen het Belgische Luik, Maastricht en het Duitse Aken. Deze Drielandentrein is op zijn beurt weer onderdeel is van het grote EurekaRail-project om betere grensoverschrijdende verbindingen te maken tussen Limburg, Noord-Brabant en Duitsland en België.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

2 reacties op “Elektrificatie spoor Landgraaf-Herzogenrath gestart”

Marc Busio|17.04.18|11:26

Hopelijk is er geleerd van de recente debacles rond de elektrificaties in Overijssel, zodat hier binnen budget gebleven kan worden. Ook is in Overijssel gebleken dat het passeren van de Duits-Nederlandse grens voor een trein in de 21-ste eeuw geen vanzelfsprekendheid is.En dan te bedenken dat deze trein uiteindelijk twee grenzen moet gaan overschrijden. Kortom, men is in Zuid-Limburg ambitieus bezig, zeker als je bedenkt dat Luik en Aken via de Duits/Belgische-grens al goed verbonden zijn.

Arco Sierts|01.05.18|15:34

@Marc: het lijkt me wel zo correct om te benadrukken dat het probleem op Oldenzaal-Bentheim een materieelzijdige flater is. Het passeren van een landsgrens is wel degelijk een vanzelfsprekendheid. Maar klaarblijkelijk is het in het spoorse NIET een vanzelfsprekend dat leveranciers hun spullen gewoomn op tijd en betrouwbaar werkend opleveren. Van sommige leveranciers is dat al jaren bekend (Ansaldo-Breda & Bombardier), maar het onvolprezen Zwitserse Stadler begint nu ook al te rommelen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Elektrificatie spoor Landgraaf-Herzogenrath gestart | SpoorPro.nl

Elektrificatie spoor Landgraaf-Herzogenrath gestart

Het officiële startsein voor de elektrificatie van het spoortraject Landgraaf-Herzogenrath is dinsdag gegeven. Deze elektrificatie is onderdeel van het plan om een ‘Drielandentrein’ te starten tussen het Belgische Luik, Maastricht en het Duitse Aken. Deze Drielandentrein is op zijn beurt weer onderdeel is van het grote EurekaRail-project om betere grensoverschrijdende verbindingen te maken tussen Limburg, Noord-Brabant en Duitsland en België.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

2 reacties op “Elektrificatie spoor Landgraaf-Herzogenrath gestart”

Marc Busio|17.04.18|11:26

Hopelijk is er geleerd van de recente debacles rond de elektrificaties in Overijssel, zodat hier binnen budget gebleven kan worden. Ook is in Overijssel gebleken dat het passeren van de Duits-Nederlandse grens voor een trein in de 21-ste eeuw geen vanzelfsprekendheid is.En dan te bedenken dat deze trein uiteindelijk twee grenzen moet gaan overschrijden. Kortom, men is in Zuid-Limburg ambitieus bezig, zeker als je bedenkt dat Luik en Aken via de Duits/Belgische-grens al goed verbonden zijn.

Arco Sierts|01.05.18|15:34

@Marc: het lijkt me wel zo correct om te benadrukken dat het probleem op Oldenzaal-Bentheim een materieelzijdige flater is. Het passeren van een landsgrens is wel degelijk een vanzelfsprekendheid. Maar klaarblijkelijk is het in het spoorse NIET een vanzelfsprekend dat leveranciers hun spullen gewoomn op tijd en betrouwbaar werkend opleveren. Van sommige leveranciers is dat al jaren bekend (Ansaldo-Breda & Bombardier), maar het onvolprezen Zwitserse Stadler begint nu ook al te rommelen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.