NS, trein, verkeersleidingspost, Utrecht

Prestaties ProRail verbeterd, personeel minder tevreden

De prestaties op het Nederlandse spoor zijn verbeterd in 2014 ten opzichte van het jaar daarvoor. De punctualiteit van het treinverkeer nam toe en de uitval van treinen daalde. Ook reden minder treinen door een rood sein. Minder positief is dat de waardering van medewerkers voor hun werkgever ProRail daalde. Het personeel beoordeelde de spoorbeheerder met een 7,1 waar ze hun werkgever in 2012 nog een 7,5 gaven. Dat blijkt uit het Jaarverslag van ProRail over 2014.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Prestaties ProRail verbeterd, personeel minder tevreden”

Joop Laenen|25.06.15|15:51

Tijdens een cursus te horen gekregen: tijden om ’s nachts en overdag reparaties te doen aan het spoor zijn veelal te kort. Daardoor “haast” met kans op half werk en terug komen. gereedschap blijft achter op het spoor waardoor kans op aanrijding door een trein. Vraag:hoeveel spoorwerkers hebben moeten “springen” in deze jaren of zijn aangereden door een trein? Deze cijfers zijn maatgevend over wat er werkelijk gebeurd! Bovendien, waarom rijden treinen door rood? Een technische of menselijke fout?

Antoine Berben|26.06.15|01:23

Zou de teruglopende medewerkerstevredenheid ook niet gewoon een rechtstreeks gevolg kunnen zijn van de snel dalende tevredenheid over ProRail bij bestuurders en politici?
Ik zou het me zo maar voor kunnen stellen en verwijs dan even heel kort naar de actuele discussie over opmerkingen van de nog directeur Pier ERINGA van heden.
Deze dragen in elk geval ook niet bij aan het kweken van begrip laat staan sympathie voor het bedrijf!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Prestaties ProRail verbeterd, personeel minder tevreden | SpoorPro.nl
NS, trein, verkeersleidingspost, Utrecht

Prestaties ProRail verbeterd, personeel minder tevreden

De prestaties op het Nederlandse spoor zijn verbeterd in 2014 ten opzichte van het jaar daarvoor. De punctualiteit van het treinverkeer nam toe en de uitval van treinen daalde. Ook reden minder treinen door een rood sein. Minder positief is dat de waardering van medewerkers voor hun werkgever ProRail daalde. Het personeel beoordeelde de spoorbeheerder met een 7,1 waar ze hun werkgever in 2012 nog een 7,5 gaven. Dat blijkt uit het Jaarverslag van ProRail over 2014.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Prestaties ProRail verbeterd, personeel minder tevreden”

Joop Laenen|25.06.15|15:51

Tijdens een cursus te horen gekregen: tijden om ’s nachts en overdag reparaties te doen aan het spoor zijn veelal te kort. Daardoor “haast” met kans op half werk en terug komen. gereedschap blijft achter op het spoor waardoor kans op aanrijding door een trein. Vraag:hoeveel spoorwerkers hebben moeten “springen” in deze jaren of zijn aangereden door een trein? Deze cijfers zijn maatgevend over wat er werkelijk gebeurd! Bovendien, waarom rijden treinen door rood? Een technische of menselijke fout?

Antoine Berben|26.06.15|01:23

Zou de teruglopende medewerkerstevredenheid ook niet gewoon een rechtstreeks gevolg kunnen zijn van de snel dalende tevredenheid over ProRail bij bestuurders en politici?
Ik zou het me zo maar voor kunnen stellen en verwijs dan even heel kort naar de actuele discussie over opmerkingen van de nog directeur Pier ERINGA van heden.
Deze dragen in elk geval ook niet bij aan het kweken van begrip laat staan sympathie voor het bedrijf!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.