Trams in Den Haag

Mogelijk herkansing voor tramverbinding Den Haag-Westland

Er komt een nieuw onderzoek naar de haalbaarheid van een lightrailverbinding tussen Den Haag, Vroondaal en Westland. Eerder werd het plan voor deze verbinding onder meer door de gemeente Westland afgeschoten, maar deze is nu door de Haagse Gemeenteraad terug op de agenda gezet.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

5 reacties op “Mogelijk herkansing voor tramverbinding Den Haag-Westland”

Pat Rick|24.10.19|17:12

Hier moet de provincie sturing geven. Blijkbaar wordt het westland nu een forenzenstad voor DH en komen er forenzeneisen. Terwijl men meer woningen moet concentreren rond OV-hubs binnen de steden, ook om investeringen van bestaande OV-lijnen (Hoekse Lijn) en toekomstige projecten (PHS 4 sporen Delft-R’dam) beter te benutten. Hier moet men denken aan hoge gebouwen die energie opwekken ipv vierkante kilometers laagbouw wat resulteert in hitte-eilanden.

kees boer|24.10.19|20:12

Ik moet dat nog zien gezien er in het verleden diverse toezeggingen edaan werden maar dat er geen snars van terecht kwam zoals de Rijn Gouwe Lijn die zou in 2010 operationeel zijn en wat zou men zeggen van de Ridderkerklijn ? Beschamend,absurd voor zo’n voorstad van Rotterdam met 50.000 ! inwoners

Henk Angenent|26.10.19|19:16

Een antwoord: de portefeuille verkeer is bij de provincie al decennia in handen van de VVD. Dan kun je zelf wel bedenken dat er nauwelijks geld naar OV gaat. Alles für das Auto! Vroem, vroem!

Wiebe Goossen|28.10.19|13:51

Een hoop tamtam, terwijl het toch gewoon om herleving van de buurtspoorweg gaat…. Of zou men die dure en sjieke Haagse trams daar niet aan willen wagen?

John rdam|31.10.19|21:52

De vervoerskundige inzichten van de gemeenten zijn nogal beperkt. Alsof inwoners van Westland allemaal naar Den Haag willen. In plaats van doodlopende lijnen zou er in een netwerkstructuur geïnvesteerd moeten worden. Dus die tramlijn ergens laten aankomen op een station van de Hoekse Lijn, dan is er ook een goede verbinding richting Rotterdam. De Metropoolregio zou hier de leiding in moeten nemen. Maar die is vooral bezig met bezuinigen op het bestaande OV.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Mogelijk herkansing voor tramverbinding Den Haag-Westland | SpoorPro.nl
Trams in Den Haag

Mogelijk herkansing voor tramverbinding Den Haag-Westland

Er komt een nieuw onderzoek naar de haalbaarheid van een lightrailverbinding tussen Den Haag, Vroondaal en Westland. Eerder werd het plan voor deze verbinding onder meer door de gemeente Westland afgeschoten, maar deze is nu door de Haagse Gemeenteraad terug op de agenda gezet.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

5 reacties op “Mogelijk herkansing voor tramverbinding Den Haag-Westland”

Pat Rick|24.10.19|17:12

Hier moet de provincie sturing geven. Blijkbaar wordt het westland nu een forenzenstad voor DH en komen er forenzeneisen. Terwijl men meer woningen moet concentreren rond OV-hubs binnen de steden, ook om investeringen van bestaande OV-lijnen (Hoekse Lijn) en toekomstige projecten (PHS 4 sporen Delft-R’dam) beter te benutten. Hier moet men denken aan hoge gebouwen die energie opwekken ipv vierkante kilometers laagbouw wat resulteert in hitte-eilanden.

kees boer|24.10.19|20:12

Ik moet dat nog zien gezien er in het verleden diverse toezeggingen edaan werden maar dat er geen snars van terecht kwam zoals de Rijn Gouwe Lijn die zou in 2010 operationeel zijn en wat zou men zeggen van de Ridderkerklijn ? Beschamend,absurd voor zo’n voorstad van Rotterdam met 50.000 ! inwoners

Henk Angenent|26.10.19|19:16

Een antwoord: de portefeuille verkeer is bij de provincie al decennia in handen van de VVD. Dan kun je zelf wel bedenken dat er nauwelijks geld naar OV gaat. Alles für das Auto! Vroem, vroem!

Wiebe Goossen|28.10.19|13:51

Een hoop tamtam, terwijl het toch gewoon om herleving van de buurtspoorweg gaat…. Of zou men die dure en sjieke Haagse trams daar niet aan willen wagen?

John rdam|31.10.19|21:52

De vervoerskundige inzichten van de gemeenten zijn nogal beperkt. Alsof inwoners van Westland allemaal naar Den Haag willen. In plaats van doodlopende lijnen zou er in een netwerkstructuur geïnvesteerd moeten worden. Dus die tramlijn ergens laten aankomen op een station van de Hoekse Lijn, dan is er ook een goede verbinding richting Rotterdam. De Metropoolregio zou hier de leiding in moeten nemen. Maar die is vooral bezig met bezuinigen op het bestaande OV.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.