RandstadRail

Rotterdam en Den Haag investeren 509 miljoen in regionale trams en metro’s

De metropoolregio wil onder andere de infrastructuur van de RandstadRail geschikt maken voor langere, gekoppelde voertuigen A4 Nieuws/Flickr

Metropoolregio Rotterdam Den Haag meldt dat er in april een aantal beslissingen zijn genomen om het openbaar vervoer voor te bereiden op de verwachte inwonersgroei in de omgeving. De plannen kosten minstens 509 miljoen euro en maken deel uit van een investering van 4,5 miljard in de duurzame mobiliteit in de zuidelijke Randstad.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

1 reactie op “Rotterdam en Den Haag investeren 509 miljoen in regionale trams en metro’s”

Illya Vaes|24.04.24|13:21

Zo wow hee, op de Zoetermeerlijn werd 45 jaar geleden in de spits al om de tien minuten met drie gekoppelde Sprinters gereden (hoeveel RegioCitadisjes is dat? 5? En als je zitplaatsen telt? 6?). En dan gaat er nu “al” een _onderzoek_ naar meervoudtracties plaatsvinden en volgend jaar gaan we wat besluiten. Oef, ik krijg het warm van dergelijk doorpakken :-P
(uiteraard is intussen de A12 flink verbreed)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.