Tram van GVB

Pittige kritiek op ov-plannen Vervoerregio Amsterdam

Mogelijk rijden er in de toekomst minder trams van het GVB naar wijken buiten de A10 (foto ter illustratie). Flickr/P vL

De voornemens van Vervoerregio Amsterdam om het openbaar vervoer in het centrum in te perken, worden vanuit verschillende hoeken bekritiseerd. Reizigersorganisatie Rover vindt de huidige plannen geen verbetering voor reizigers, en MKB Amsterdam vreest voor de gevolgen voor de bedrijvigheid in de stad.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

2 reacties op “Pittige kritiek op ov-plannen Vervoerregio Amsterdam”

Wim Beukenkamp|19.02.24|13:19

Het beleid van de vervoerregio wekt op zijn zachtst gezegd de indruk dat reizigers goedschiks of kwaadschiks gedwongen worden van de NZ-lijn gebruik te maken. De praktijk is dat veel reizigers niet willen overstappen, zelfs als dat zou betekenen dat een reis een paar minuten langer duurt. Amsterdam heeft een uniek en vooral duurzaam tramnet, dat bij velen in het buitenland afgunst oproept. De vervoerregio is duurzaam bezig dit tramnet te slopen, helaas.

Wibe Van Gent|26.02.24|21:14

Volledig eens met de heer Beukenkamp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Pittige kritiek op ov-plannen Vervoerregio Amsterdam | SpoorPro.nl
Tram van GVB

Pittige kritiek op ov-plannen Vervoerregio Amsterdam

Mogelijk rijden er in de toekomst minder trams van het GVB naar wijken buiten de A10 (foto ter illustratie). Flickr/P vL

De voornemens van Vervoerregio Amsterdam om het openbaar vervoer in het centrum in te perken, worden vanuit verschillende hoeken bekritiseerd. Reizigersorganisatie Rover vindt de huidige plannen geen verbetering voor reizigers, en MKB Amsterdam vreest voor de gevolgen voor de bedrijvigheid in de stad.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

2 reacties op “Pittige kritiek op ov-plannen Vervoerregio Amsterdam”

Wim Beukenkamp|19.02.24|13:19

Het beleid van de vervoerregio wekt op zijn zachtst gezegd de indruk dat reizigers goedschiks of kwaadschiks gedwongen worden van de NZ-lijn gebruik te maken. De praktijk is dat veel reizigers niet willen overstappen, zelfs als dat zou betekenen dat een reis een paar minuten langer duurt. Amsterdam heeft een uniek en vooral duurzaam tramnet, dat bij velen in het buitenland afgunst oproept. De vervoerregio is duurzaam bezig dit tramnet te slopen, helaas.

Wibe Van Gent|26.02.24|21:14

Volledig eens met de heer Beukenkamp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.