Gelderland en het Rijk investeren in railterminal Betuweroute

De provincie Gelderland en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat gaan gezamenlijk investeren in de bouw van een nieuwe railterminal in Valburg bij Arnhem. De railterminal komt aan de Betuweroute te liggen. De partijen betalen elk de helft van de benodigde 24 miljoen euro. Dat maakte het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat vrijdag bekend.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

3 reacties op “Gelderland en het Rijk investeren in railterminal Betuweroute”

Wessel van Eck|23.11.18|18:17

Leuk deze terminal. Zo hebben we er meer gezien. In Lanaken is bijvoorbeeld Railterminal Lanaken. Kostte ook slechts 50 miljoen euro en eveneens een enorm succes.

Rob Kerner|23.11.18|18:29

Is al bekend welk bedrijf deze terminal gaan exploiteren? Het lijkt me leuk om hier werkzaam te zijn en zo bij te dragen aan dit prachtige initiatief.

Koos Nijssen|10.01.19|21:48

Op maandag 15 januari demonstreert de actiegroep Overbetuwe Overbelast tegen deze onzinnige onnodige en ongewenste railterminal bij de gemeenteraadsvergadering van Overbetuwe in Elst. Teken de petitie op stoprailterminal.petities.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Gelderland en het Rijk investeren in railterminal Betuweroute | SpoorPro.nl

Gelderland en het Rijk investeren in railterminal Betuweroute

De provincie Gelderland en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat gaan gezamenlijk investeren in de bouw van een nieuwe railterminal in Valburg bij Arnhem. De railterminal komt aan de Betuweroute te liggen. De partijen betalen elk de helft van de benodigde 24 miljoen euro. Dat maakte het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat vrijdag bekend.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

3 reacties op “Gelderland en het Rijk investeren in railterminal Betuweroute”

Wessel van Eck|23.11.18|18:17

Leuk deze terminal. Zo hebben we er meer gezien. In Lanaken is bijvoorbeeld Railterminal Lanaken. Kostte ook slechts 50 miljoen euro en eveneens een enorm succes.

Rob Kerner|23.11.18|18:29

Is al bekend welk bedrijf deze terminal gaan exploiteren? Het lijkt me leuk om hier werkzaam te zijn en zo bij te dragen aan dit prachtige initiatief.

Koos Nijssen|10.01.19|21:48

Op maandag 15 januari demonstreert de actiegroep Overbetuwe Overbelast tegen deze onzinnige onnodige en ongewenste railterminal bij de gemeenteraadsvergadering van Overbetuwe in Elst. Teken de petitie op stoprailterminal.petities.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.