Betuweroute, goederenlijn

Spoorgoederenvervoer Betuweroute achtergebleven bij verwachtingen

Het aantal tonnen goederenvervoer dat in 2015 over de Betuweroute werd vervoerd, blijkt flink lager dan de prognoses die voor dat jaar werden gemaakt in de jaren ’90. Voorafgaand aan de aanleg beraamde de commissie-Hermans dat tenminste 30 miljoen ton goederenvervoer over deze goederenspoorlijn zou worden vervoerd en die verwachting werd later altijd als leidend beschouwd. Maar van die verwachting is volgens het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) slechts circa 70 procent gerealiseerd. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

1 reactie op “Spoorgoederenvervoer Betuweroute achtergebleven bij verwachtingen”

John rdam|22.07.17|23:17

Als het KiM voor ieder stukje nieuwe weg of wegverbreding nou ook eens dergelijke berekeningen zou maken…… Vermoedelijk zou de conclusie zijn dat heel veel investeringen in nieuw asfalt in de afgelopen jaren beter niet gedaan hadden kunnen worden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spoorgoederenvervoer Betuweroute achtergebleven bij verwachtingen | SpoorPro.nl
Betuweroute, goederenlijn

Spoorgoederenvervoer Betuweroute achtergebleven bij verwachtingen

Het aantal tonnen goederenvervoer dat in 2015 over de Betuweroute werd vervoerd, blijkt flink lager dan de prognoses die voor dat jaar werden gemaakt in de jaren ’90. Voorafgaand aan de aanleg beraamde de commissie-Hermans dat tenminste 30 miljoen ton goederenvervoer over deze goederenspoorlijn zou worden vervoerd en die verwachting werd later altijd als leidend beschouwd. Maar van die verwachting is volgens het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) slechts circa 70 procent gerealiseerd. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

1 reactie op “Spoorgoederenvervoer Betuweroute achtergebleven bij verwachtingen”

John rdam|22.07.17|23:17

Als het KiM voor ieder stukje nieuwe weg of wegverbreding nou ook eens dergelijke berekeningen zou maken…… Vermoedelijk zou de conclusie zijn dat heel veel investeringen in nieuw asfalt in de afgelopen jaren beter niet gedaan hadden kunnen worden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.