Voestalpine Railpro, Wouter Lampe, Rail-Tech Europe 2013

Spoor beter beschikbaar door nieuwe spoorstaven en rubber matten (video)

Door het gebruik van onderhoudsvrije spoorstaven waarbij geen slijtage kan ontstaan en het plaatsen van rubber matten bij overwegen kan de beschikbaarheid van het spoor worden verhoogd. Voestalpine Railpro, René Prinsen Spoorwegmaterialen en Voestalpine WBN demonstreerden deze oplossingen voor de spoorbranche van 19 tot en met 21 maart tijdens Rail-Tech Europe.

Bekijk het video-interview Wouter Lampe, marketing manager innovatie.


Beschikbaarheid

Door RCF (Rail Contact Fatigue) kunnen er scheurtjes in spoorstaven ontstaan. Die beschadigde spoorstaven moeten worden vervangen. Bij het nieuwe type spoorstaaf van Voestalpine Railpro komt RCF niet meer voor.

Het plaatsen van rubber matten bij overwegen moet voorkomen dat spoorlopers of koperdieven het spoor betreden. Daardoor neemt de beschikbaarheid van het spoor ook toe.

Logistieke processen

De spoorbedrijven lieten bij hun stand op Rail-Tech Europe zien hoe logistieke processen efficiënt georganiseerd kunnen worden bij werkzaamheden aan het spoor. Daarnaast tonen zij hoe spooraannemers materiaalbeschikbaarheid voor calamiteiten, storingen, onderhoud en projecten het beste kunnen regelen.

Marieke van Gompel

Lees ook:

U las zojuist één van uw gratis premium artikelen

Uw abonnement helpt onze journalisten bij het zoeken naar de waarheid in de spoorsector.

Onbeperkt lezen? Stap nu in en profiteer van de introductieaanbieding ‘eerste maand gratis.

start 1 maand gratis proefabonnement

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.