ICNG op HSL

ProRail: ‘Op zijn vroegst pas eind 2025 weer 300 km/u op HSL bij Rijpwetering’

Een ICNG op de HSL tussen Amsterdam en Rotterdam. Andre Muller/Shutterstock

Spoorbeheerder ProRail heeft goed nieuws en slecht nieuws voor de treinreiziger en demissionair staatssecretaris Vivianne Heijnen van Infrastructuur en Waterstaat (IenW). Om maar met het slechte nieuws te beginnen: ProRail verwacht dat er op zijn vroegst pas eind 2025 weer met 300 kilometer per uur over de HSL gereden kan worden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail: ‘Op zijn vroegst pas eind 2025 weer 300 km/u op HSL bij Rijpwetering’ | SpoorPro.nl
ICNG op HSL

ProRail: ‘Op zijn vroegst pas eind 2025 weer 300 km/u op HSL bij Rijpwetering’

Een ICNG op de HSL tussen Amsterdam en Rotterdam. Andre Muller/Shutterstock

Spoorbeheerder ProRail heeft goed nieuws en slecht nieuws voor de treinreiziger en demissionair staatssecretaris Vivianne Heijnen van Infrastructuur en Waterstaat (IenW). Om maar met het slechte nieuws te beginnen: ProRail verwacht dat er op zijn vroegst pas eind 2025 weer met 300 kilometer per uur over de HSL gereden kan worden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.