Elektrische trein Mol-Hamond

Eerste elektrische trein rijdt over spoorlijn Mol-Hamont

Bron: Infrabel

Met de eerste elektrische trein is donderdag de elektrificering van de spoorlijn tussen Mol en Hamont ceremonieel gevierd. Vanaf maandag worden de eerste elektrische treinen ingezet en neemt de capaciteit op het spoor aanzienlijk toe. Met het project, dat drie jaar in beslag nam, is dertig miljoen euro gemoeid.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jerom Rozendaal

Jerom Rozendaal is correspondent voor vakblad SpoorPro in België.

2 reacties op “Eerste elektrische trein rijdt over spoorlijn Mol-Hamont”

Illya Vaes|11.06.21|16:11

België elektrificeert spoorlijnen met een uurdienst.
Nederland elektrificeert NIET spoorlijnen met een kwartierdienst. Ga maar proeven doen met waterstof: duurdere treinen (exploitatiesubsidie gedurende hele levensloop!), effectief drie tot vier keer zoveel energieverbruik.
Heel duurzaam – niet.

Ron Swart|14.06.21|10:47

Is ’t rendabel om Hamont – Weert te elektrificeren voor 800 reizigers per dag? Bovendien moet de maximum snelheid omhoog worden gebracht van 40 km/h naar minimaal 100 km/h. Een adequate (IC-)verbinding Düsseldorf – Mönchengladbach – Venlo – Eindhoven – Antwerpen is m.i. veel zinvoller.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eerste elektrische trein rijdt over spoorlijn Mol-Hamont | SpoorPro.nl
Elektrische trein Mol-Hamond

Eerste elektrische trein rijdt over spoorlijn Mol-Hamont

Bron: Infrabel

Met de eerste elektrische trein is donderdag de elektrificering van de spoorlijn tussen Mol en Hamont ceremonieel gevierd. Vanaf maandag worden de eerste elektrische treinen ingezet en neemt de capaciteit op het spoor aanzienlijk toe. Met het project, dat drie jaar in beslag nam, is dertig miljoen euro gemoeid.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jerom Rozendaal

Jerom Rozendaal is correspondent voor vakblad SpoorPro in België.

2 reacties op “Eerste elektrische trein rijdt over spoorlijn Mol-Hamont”

Illya Vaes|11.06.21|16:11

België elektrificeert spoorlijnen met een uurdienst.
Nederland elektrificeert NIET spoorlijnen met een kwartierdienst. Ga maar proeven doen met waterstof: duurdere treinen (exploitatiesubsidie gedurende hele levensloop!), effectief drie tot vier keer zoveel energieverbruik.
Heel duurzaam – niet.

Ron Swart|14.06.21|10:47

Is ’t rendabel om Hamont – Weert te elektrificeren voor 800 reizigers per dag? Bovendien moet de maximum snelheid omhoog worden gebracht van 40 km/h naar minimaal 100 km/h. Een adequate (IC-)verbinding Düsseldorf – Mönchengladbach – Venlo – Eindhoven – Antwerpen is m.i. veel zinvoller.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.