‘Plaatsen betonblokken effectieve manier om overweg af te sluiten’

Eind vorige week zijn voor een bewaakte overweg aan Sint Jansweg in Horst aan de Maas door ProRail betonblokken geplaatst, om deze daarmee af te sluiten voor gemotoriseerd verkeer. Dat was volgens Cesco Holtus van de regiodirectie Zuid na overleg met de lokale overheden de meest efficiënte manier om deze overweg, waar in februari op een Arriva-trein op een vrachtwagen botste, versneld aan te pakken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

2 reacties op “‘Plaatsen betonblokken effectieve manier om overweg af te sluiten’”

asierts|28.07.21|18:36

Ze vormen nu een groot risico voor met name fietsers die met een fietskar rijden. De opening tussen de blokken is veel te klein. Die moet zodanig zijn dat 2 fietsers ruim en aldus veilig elkaar kunnen passeren. Dit is nadrukkelijk onveilig op een gevaarlijke plek en dus zéér fout !

Pat Rick|28.07.21|19:10

Hebben die blokken reflectorstrepen? En zijn ze zichtbaar in het donker?
Anders kan een (brom)fietser deze blokken in het donker niet goed zien en door de botsing op de overweg terechtkomen. Dan heeft men juist een gevaarlijkere situatie gecreëerd

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Plaatsen betonblokken effectieve manier om overweg af te sluiten’ | SpoorPro.nl

‘Plaatsen betonblokken effectieve manier om overweg af te sluiten’

Eind vorige week zijn voor een bewaakte overweg aan Sint Jansweg in Horst aan de Maas door ProRail betonblokken geplaatst, om deze daarmee af te sluiten voor gemotoriseerd verkeer. Dat was volgens Cesco Holtus van de regiodirectie Zuid na overleg met de lokale overheden de meest efficiënte manier om deze overweg, waar in februari op een Arriva-trein op een vrachtwagen botste, versneld aan te pakken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

2 reacties op “‘Plaatsen betonblokken effectieve manier om overweg af te sluiten’”

asierts|28.07.21|18:36

Ze vormen nu een groot risico voor met name fietsers die met een fietskar rijden. De opening tussen de blokken is veel te klein. Die moet zodanig zijn dat 2 fietsers ruim en aldus veilig elkaar kunnen passeren. Dit is nadrukkelijk onveilig op een gevaarlijke plek en dus zéér fout !

Pat Rick|28.07.21|19:10

Hebben die blokken reflectorstrepen? En zijn ze zichtbaar in het donker?
Anders kan een (brom)fietser deze blokken in het donker niet goed zien en door de botsing op de overweg terechtkomen. Dan heeft men juist een gevaarlijkere situatie gecreëerd

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.