VolkerRail gaat spoorboog Hoogeveen verleggen

Pexels

VolkerRail gaat de komende anderhalf jaar voor ProRail aan de slag met het spoor bij Hoogeveen. De zogeheten spoorboog wordt daar voor een deel afgesneden, zodat de treinen op snelheid kunnen blijven rijden en de dienstregeling in het noorden van het land gestroomlijnd kan worden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

2 reacties op “VolkerRail gaat spoorboog Hoogeveen verleggen”

DenB|30.03.21|20:11

Zorg eerst a.u.b. eens voor een treinverbinding Hoogeveen naar Emmen. Veel Hoogeveners moeten naar ziekenhuis in Emmen tegenwoordig. Zonder auto, geen enkele mogelijkheid er fatsoenlijk te komen. Stop daar geld in, i.p.v. zo’n dure korte omlegging. Hebben de reizigers in Drenthe meer aan.

A C F Sierts|01.04.21|22:28

DenB: een spoorverbinding tussen Hoogeveen en Emmen is een illusie. Spoor is gruwelijk duur, en nieuw spoor is nog veel duurder. Bus is de enig reele optie. Bovendien ook een stuk praktischer voor wat betreft het kunnen stoppen voor de deur van het ziekenhuis, me dunkt.

Het 2x per uur per richting niet meer hoeven afremmen (en weer optrekken!) scheelt niet alleen rijtijd, maar ook een ENORME hoeveelheid electrische energie. 4x p/u, elke dag opnieuw. Dat maakt deze investering zeer rendabel !

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

VolkerRail gaat spoorboog Hoogeveen verleggen | SpoorPro.nl

VolkerRail gaat spoorboog Hoogeveen verleggen

Pexels

VolkerRail gaat de komende anderhalf jaar voor ProRail aan de slag met het spoor bij Hoogeveen. De zogeheten spoorboog wordt daar voor een deel afgesneden, zodat de treinen op snelheid kunnen blijven rijden en de dienstregeling in het noorden van het land gestroomlijnd kan worden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

2 reacties op “VolkerRail gaat spoorboog Hoogeveen verleggen”

DenB|30.03.21|20:11

Zorg eerst a.u.b. eens voor een treinverbinding Hoogeveen naar Emmen. Veel Hoogeveners moeten naar ziekenhuis in Emmen tegenwoordig. Zonder auto, geen enkele mogelijkheid er fatsoenlijk te komen. Stop daar geld in, i.p.v. zo’n dure korte omlegging. Hebben de reizigers in Drenthe meer aan.

A C F Sierts|01.04.21|22:28

DenB: een spoorverbinding tussen Hoogeveen en Emmen is een illusie. Spoor is gruwelijk duur, en nieuw spoor is nog veel duurder. Bus is de enig reele optie. Bovendien ook een stuk praktischer voor wat betreft het kunnen stoppen voor de deur van het ziekenhuis, me dunkt.

Het 2x per uur per richting niet meer hoeven afremmen (en weer optrekken!) scheelt niet alleen rijtijd, maar ook een ENORME hoeveelheid electrische energie. 4x p/u, elke dag opnieuw. Dat maakt deze investering zeer rendabel !

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.