De Calandbrug bij Rozenburg, foto: Michiel Verbeek

Hitte zorgt voor storing aan spoorbruggen

De Spaarnebrug in Haarlem en de Calandbrug in het Rotterdamse havengebied zorgden afgelopen weekend beiden voor problemen op het spoor omdat ze niet meer dicht wilden. In Rotterdam ging het vrijdagavond mis en in Haarlem een dag later. Beide bruggen zijn inmiddels weer in gebruik genomen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

1 maand gratis proefabonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “Hitte zorgt voor storing aan spoorbruggen”

Nico Meininger|10.08.20|17:07

ach wat schattig, de huidige ingenieur weet niet meet te bereken hoeveel staal uitzet.
Ze moeten wachten tot het 30 graden is en dan kijken wat de speling is.
Volgens mij kan je dat ook bij een andere temperatuur berekenen en dan met onderhoud aanpassen. Sinds de rekenliniaal is afgeschaft is het bergafwaarts gegaan ;-)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Hitte zorgt voor storing aan spoorbruggen | SpoorPro.nl
De Calandbrug bij Rozenburg, foto: Michiel Verbeek

Hitte zorgt voor storing aan spoorbruggen

De Spaarnebrug in Haarlem en de Calandbrug in het Rotterdamse havengebied zorgden afgelopen weekend beiden voor problemen op het spoor omdat ze niet meer dicht wilden. In Rotterdam ging het vrijdagavond mis en in Haarlem een dag later. Beide bruggen zijn inmiddels weer in gebruik genomen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

1 maand gratis proefabonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “Hitte zorgt voor storing aan spoorbruggen”

Nico Meininger|10.08.20|17:07

ach wat schattig, de huidige ingenieur weet niet meet te bereken hoeveel staal uitzet.
Ze moeten wachten tot het 30 graden is en dan kijken wat de speling is.
Volgens mij kan je dat ook bij een andere temperatuur berekenen en dan met onderhoud aanpassen. Sinds de rekenliniaal is afgeschaft is het bergafwaarts gegaan ;-)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.