zandvoort-circuit, bron: Pexels, Aaron Cornelissen

NS: capaciteit bovenleiding Zandvoort schiet tekort voor reizigerstoestroom Formule 1

zandvoort-circuit, bron: Pexels, Aaron Cornelissen

De NS wil met het oog op de verwachte komst van een Formule 1-race in Zandvoort meer treinen kunnen laten rijden naar de kustplaats. De huidige stroomcapaciteit van de bovenleiding van deze spoorlijn, laat dit volgens NS en ProRail echter niet toe.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

6 reacties op “NS: capaciteit bovenleiding Zandvoort schiet tekort voor reizigerstoestroom Formule 1”

kees boer|13.05.19|17:19

Toch wel een idioot verhaal;in 1995 werd deze badplaats afgehaakt na een 33 jaar doorgaande verbinding met Maastricht en herinner mij in de 60- en 70er jaren hadden ze ook extra treinen ingezet met bijzondere evenementen zelfs een keer met diesel elektrisch materieel

Peter Kleton|13.05.19|21:22

De verbinding met Mt werd verlegd naar Alkmaar ,omdat er in Zvt geen langere treinen langs de perrons konden worden neergezet,doordat er aan het eind van het perron een overweg is .
Er reden toen dieselstellen ,omdat er aan de bovenleiding werd gewerkt
Peter

John rdam|14.05.19|00:28

Voor één geldverslindend en milieuonvriendelijk evenement een grote investering doen uit algemene middelen? De geldschieters achter dit feestje moeten dat bedrag dan maar opbrengen. Als belastingbetaler zie ik dit geld graag gaan naar verbeteringen waar veel meer mensen veel langer profijt van trekken.

Arco Sierts|15.05.19|10:10

Ligt het nou aan mij, of is hier iets geks aan de hand? Ik meende te weten dat de capaciteitsbepalende piek in het stroomverbruik optreedt tijdens het aanzetten. Wat maakt het dan uit of je 2, 4, 6 of 12x per uur aanzet in Zandvoort? In alle gevallen is de verbruikspiek even hoog! Sla desnoods Overveen over, om te voorkomen dat je op 2 resp. 3 plekken langs de lijn tegelijk aanzet. Dan moet het toch mogelijk zijn om binnen de grenswaarden van het systeem te blijven?

Pat Rick|15.05.19|12:37

Vroeger stonden er bij Eindhoven opleggers met traffo’s naast de NS-gebouwen, en ik vermoed om extra stoom te leveren voor de bovenleiding. Kunnen ze die niet inzetten als tijdelijke oplossing

John van Rooij|06.06.19|17:06

Die opleggers en wagons met rijdende onderstations zijn al jaren wegbezuinigd. want je gooit toch eerst de oude schoenen weg voor dat je slippers koopt???. Naar Zvt werd met getrokken materieel geren met een 1200 of 1300 en bij wegrijden zat je vaak aan de rode streep. en geen problemen ook niet als je metz,n 2en tegelijk wegreed s,avond en dat met treienen van 14-15 Plan E rijtuigen en soms ook nog wat plan D ertussen. En nu metdat waaibomen spul problemen, RaRa hoe kan dat.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

NS: capaciteit bovenleiding Zandvoort schiet tekort voor reizigerstoestroom Formule 1 | SpoorPro.nl
zandvoort-circuit, bron: Pexels, Aaron Cornelissen

NS: capaciteit bovenleiding Zandvoort schiet tekort voor reizigerstoestroom Formule 1

zandvoort-circuit, bron: Pexels, Aaron Cornelissen

De NS wil met het oog op de verwachte komst van een Formule 1-race in Zandvoort meer treinen kunnen laten rijden naar de kustplaats. De huidige stroomcapaciteit van de bovenleiding van deze spoorlijn, laat dit volgens NS en ProRail echter niet toe.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

6 reacties op “NS: capaciteit bovenleiding Zandvoort schiet tekort voor reizigerstoestroom Formule 1”

kees boer|13.05.19|17:19

Toch wel een idioot verhaal;in 1995 werd deze badplaats afgehaakt na een 33 jaar doorgaande verbinding met Maastricht en herinner mij in de 60- en 70er jaren hadden ze ook extra treinen ingezet met bijzondere evenementen zelfs een keer met diesel elektrisch materieel

Peter Kleton|13.05.19|21:22

De verbinding met Mt werd verlegd naar Alkmaar ,omdat er in Zvt geen langere treinen langs de perrons konden worden neergezet,doordat er aan het eind van het perron een overweg is .
Er reden toen dieselstellen ,omdat er aan de bovenleiding werd gewerkt
Peter

John rdam|14.05.19|00:28

Voor één geldverslindend en milieuonvriendelijk evenement een grote investering doen uit algemene middelen? De geldschieters achter dit feestje moeten dat bedrag dan maar opbrengen. Als belastingbetaler zie ik dit geld graag gaan naar verbeteringen waar veel meer mensen veel langer profijt van trekken.

Arco Sierts|15.05.19|10:10

Ligt het nou aan mij, of is hier iets geks aan de hand? Ik meende te weten dat de capaciteitsbepalende piek in het stroomverbruik optreedt tijdens het aanzetten. Wat maakt het dan uit of je 2, 4, 6 of 12x per uur aanzet in Zandvoort? In alle gevallen is de verbruikspiek even hoog! Sla desnoods Overveen over, om te voorkomen dat je op 2 resp. 3 plekken langs de lijn tegelijk aanzet. Dan moet het toch mogelijk zijn om binnen de grenswaarden van het systeem te blijven?

Pat Rick|15.05.19|12:37

Vroeger stonden er bij Eindhoven opleggers met traffo’s naast de NS-gebouwen, en ik vermoed om extra stoom te leveren voor de bovenleiding. Kunnen ze die niet inzetten als tijdelijke oplossing

John van Rooij|06.06.19|17:06

Die opleggers en wagons met rijdende onderstations zijn al jaren wegbezuinigd. want je gooit toch eerst de oude schoenen weg voor dat je slippers koopt???. Naar Zvt werd met getrokken materieel geren met een 1200 of 1300 en bij wegrijden zat je vaak aan de rode streep. en geen problemen ook niet als je metz,n 2en tegelijk wegreed s,avond en dat met treienen van 14-15 Plan E rijtuigen en soms ook nog wat plan D ertussen. En nu metdat waaibomen spul problemen, RaRa hoe kan dat.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.