Eén miljard euro voor verbetering spoor Noord-Nederland

ProRail investeert de komende jaren één miljard euro in de verbetering van het spoor in Noord-Nederland. Dit moet zorgen voor snellere reistijden, betere verbindingen en comfortabele stations. Het Spoorplan Noord-Nederland omvat een twintigtal projecten die in samenwerking met noordelijke provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel worden uitgevoerd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Eén miljard euro voor verbetering spoor Noord-Nederland”

Rene Warnders|04.11.17|12:16

Dit geld was sowieso al gereserveerd voor Noord-Nederland als compensatie voor het afblazen van de Zuiderzeelijn. Ik dacht zelfs dat het om rond de twee miljard euro ging, met het wegverkeer inbegrepen.Hopelijk wordt het nuttig besteed.

Rene Warnders|04.11.17|12:20

Dit is al enige tijd bekend volgens mij. Als compensatie voor het afblazen van de Zuiderzeelijn heeft Noord-Nederland ongeveer twee miljard euro ontvangen, ook voor het wegvervoer. Hopelijk wordt het nuttig besteed, hoofdzakelijk voor opwaardering van de infrastructuur.

Ton Spies|06.11.17|14:40

Een droom.
Wat zou het fantastisch zijn als Groningen – Leeuwarden dubbelsporig zou worden.
Stel je eens voor dat treinen elkaar onderweg kunnen passeren in plaats van wachten bij een station.
Weg vertraging die aan beide zijden doorwerkt en ook weg met de gemiste aansluiting bij ‘een andere vervoerder’.
Nog mooier zijn 4 sporen. Dan zouden de treinen hier ook elke 10 minuten kunnen rijden.
Gelukkig werd ik toen wakker om voor de zekerheid een eerdere trein te kunnen nemen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eén miljard euro voor verbetering spoor Noord-Nederland | SpoorPro.nl

Eén miljard euro voor verbetering spoor Noord-Nederland

ProRail investeert de komende jaren één miljard euro in de verbetering van het spoor in Noord-Nederland. Dit moet zorgen voor snellere reistijden, betere verbindingen en comfortabele stations. Het Spoorplan Noord-Nederland omvat een twintigtal projecten die in samenwerking met noordelijke provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel worden uitgevoerd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Eén miljard euro voor verbetering spoor Noord-Nederland”

Rene Warnders|04.11.17|12:16

Dit geld was sowieso al gereserveerd voor Noord-Nederland als compensatie voor het afblazen van de Zuiderzeelijn. Ik dacht zelfs dat het om rond de twee miljard euro ging, met het wegverkeer inbegrepen.Hopelijk wordt het nuttig besteed.

Rene Warnders|04.11.17|12:20

Dit is al enige tijd bekend volgens mij. Als compensatie voor het afblazen van de Zuiderzeelijn heeft Noord-Nederland ongeveer twee miljard euro ontvangen, ook voor het wegvervoer. Hopelijk wordt het nuttig besteed, hoofdzakelijk voor opwaardering van de infrastructuur.

Ton Spies|06.11.17|14:40

Een droom.
Wat zou het fantastisch zijn als Groningen – Leeuwarden dubbelsporig zou worden.
Stel je eens voor dat treinen elkaar onderweg kunnen passeren in plaats van wachten bij een station.
Weg vertraging die aan beide zijden doorwerkt en ook weg met de gemiste aansluiting bij ‘een andere vervoerder’.
Nog mooier zijn 4 sporen. Dan zouden de treinen hier ook elke 10 minuten kunnen rijden.
Gelukkig werd ik toen wakker om voor de zekerheid een eerdere trein te kunnen nemen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.