Station Den Haag Centraal, foto: ProRail/Rob van Esch

Constructiefouten station Den Haag CS kosten zeven ton

Gepubliceerd op 02-02-2017 om 10:11

De reparatie van de constructiefouten in het nieuwe station Den Haag Centraal gaat naar verwachting zeven ton kosten. Dat is exclusief de buitendienststelling en de omleidingen van de trams van HTM, vertelt een woordvoerder van Metropoolregio Rotterdam Den Haag desgevraagd.

In oktober vorig jaar bleek dat regenwater van het tramplatform de centrale hal van het treinstation in lekt. De problemen bevinden zich in de metalen constructie van het platform. Om de schade te herstellen moet het tramplatform open worden gemaakt. Dat betekent dat het tramverkeer van HTM moet worden omgeleid. HTM nam eerder al tijdelijke maatregelen om de lekkages tegen te gaan.

Verbouwing station

Station Den Haag Centraal werd op 1 februari vorig jaar heropend na een verbouwing van vijf jaar. Het station veranderde van een donker station naar een lichte en overzichtelijke OV-terminal. De stationshal is groter gemaakt en volledig opgetrokken uit glas.

Opdrachtgever Metropoolregio Rotterdam Den Haag zal in eerste instantie de kosten van de reparatie op zich nemen. HTM is verantwoordelijk voor de herstelwerkzaamheden. Het is nog onduidelijk of de schade zal worden verhaald op de aannemer.

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is de vaste journalist van SpoorPro en hoofdredacteur van de vakwebsites van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.