Vernieuwing Maaslijn stap dichterbij, al dreigt nieuwe vertraging

De aanbesteding voor de werkzaamheden aan de Maaslijn kan eindelijk van start gaan. De kans dat de planning voor vernieuwing van de spoorlijn tussen Roermond en Nijmegen overeind blijft, is intussen wel verder afgenomen. Dat schrijft demissionair staatssecretaris Steven van Weyenberg (Infrastructuur en Waterstaat) in een Kamerbrief.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is de vaste redacteur van OVPro.nl en schrijft ook regelmatig voor andere vakbladen van ProMedia Group.

4 reacties op “Vernieuwing Maaslijn stap dichterbij, al dreigt nieuwe vertraging”

Pat Rick|23.12.21|13:00

De Maaslijn is net een Grieks drama waar goed aan verdiend wordt, door vooral niks te doen. Want het is onwaarschijnlijk dat de grondverwerving overal te laat is en op veel plaatsen is er al een ruimtereservering. Elektrificatie alleen is niet uit te leggen.

Het is duidelijk dat dit project te commercieel is en dat er meer technische manier van werken nodig is. Dus extra redenen voor ZBO structuur

Ruud Thijssen|03.01.22|09:24

2 jaar geleden is er behoorlijk wat gewijzigd op de Maaslijn. Waarom is er toen al niet spoorverdubbeling en electrificatie meegenomen ?
Dit voelt als kapitaalvernietiging.

kees boer|05.01.22|13:55

Dieptreurig dat dit zo lang duurt terwijl al deccennia sprake is,dit had men in de 50er jaren door moeten zetten ; kostte wat het kost wel geld voor tunnels en bruggen omtrent de omstreden A 73 zodat de auto voor de zoveelste keer bevoordeel werd ten opzichte van de trein ; kijk eens naar Duitsland en België daar pakt men de elektrificatie radicaler aan

Wim de Groot|30.01.22|16:27

De laatste loodjes wegen zwaar,voor de talloze omwonenden die de dupe worden van het handjeklap tussen de particulieren die geen m2 willen afstaan, waardoor er onteigeningen nodig zijn, ware het niet dat op grote schaal, door ProRail, gemeenten worden “gevraagd”om van hun eigendommen de nodige M2 af te staan, hetgeen betekend dat de spoorrails en de trillings- en fijnstofoverlast weer eens een keer worden verlegd richting de vaak al heel dicht op het spoor gebouwde sociale huur wijken.Asociaal!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Vernieuwing Maaslijn stap dichterbij, al dreigt nieuwe vertraging | SpoorPro.nl

Vernieuwing Maaslijn stap dichterbij, al dreigt nieuwe vertraging

De aanbesteding voor de werkzaamheden aan de Maaslijn kan eindelijk van start gaan. De kans dat de planning voor vernieuwing van de spoorlijn tussen Roermond en Nijmegen overeind blijft, is intussen wel verder afgenomen. Dat schrijft demissionair staatssecretaris Steven van Weyenberg (Infrastructuur en Waterstaat) in een Kamerbrief.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is de vaste redacteur van OVPro.nl en schrijft ook regelmatig voor andere vakbladen van ProMedia Group.

4 reacties op “Vernieuwing Maaslijn stap dichterbij, al dreigt nieuwe vertraging”

Pat Rick|23.12.21|13:00

De Maaslijn is net een Grieks drama waar goed aan verdiend wordt, door vooral niks te doen. Want het is onwaarschijnlijk dat de grondverwerving overal te laat is en op veel plaatsen is er al een ruimtereservering. Elektrificatie alleen is niet uit te leggen.

Het is duidelijk dat dit project te commercieel is en dat er meer technische manier van werken nodig is. Dus extra redenen voor ZBO structuur

Ruud Thijssen|03.01.22|09:24

2 jaar geleden is er behoorlijk wat gewijzigd op de Maaslijn. Waarom is er toen al niet spoorverdubbeling en electrificatie meegenomen ?
Dit voelt als kapitaalvernietiging.

kees boer|05.01.22|13:55

Dieptreurig dat dit zo lang duurt terwijl al deccennia sprake is,dit had men in de 50er jaren door moeten zetten ; kostte wat het kost wel geld voor tunnels en bruggen omtrent de omstreden A 73 zodat de auto voor de zoveelste keer bevoordeel werd ten opzichte van de trein ; kijk eens naar Duitsland en België daar pakt men de elektrificatie radicaler aan

Wim de Groot|30.01.22|16:27

De laatste loodjes wegen zwaar,voor de talloze omwonenden die de dupe worden van het handjeklap tussen de particulieren die geen m2 willen afstaan, waardoor er onteigeningen nodig zijn, ware het niet dat op grote schaal, door ProRail, gemeenten worden “gevraagd”om van hun eigendommen de nodige M2 af te staan, hetgeen betekend dat de spoorrails en de trillings- en fijnstofoverlast weer eens een keer worden verlegd richting de vaak al heel dicht op het spoor gebouwde sociale huur wijken.Asociaal!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.