Werkzaamheden spoor bij Zwolle naderen voltooiing

Bron: NS

Aannemer VolkerRail en ProRail ronden aanstaande zaterdag volgens planning de omvangrijke werkzaamheden tussen Zwolle en Herfte af. Dinsdag reden de eerste treinen tussen Zwolle en Meppel door de nieuwe dive-under, zaterdag worden de sporen tussen Zwolle en Emmen ook in gebruik genomen. Hiermee komt een einde aan het project dat in april 2019 van start ging en aan de buitendienststelling sinds 5 juli.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Werkzaamheden spoor bij Zwolle naderen voltooiing”

Bart Koerts|20.07.21|15:45

41 ton nieuwe ballast en 18 ton gebruikte ballast? Dat zijn maar 3 vrachtwagens vol. Beperking van materiaalgebruik gaat wel heel ver zo.

A C F Sierts|20.07.21|22:49

Het capaciteitsprobleem had jaren geleden ook voor 30 a 50 miljoen opgelost kunnen worden. Door structureel fout (capaciteits)beleid van het Ministerie is dat nu ruim een *KWART MILJARD* geworden. En daar gaan we dus gewoon mee door!!!

Vele honderden miljoenen (en inmiddels zelfs de somma van bijna 2.5 miljard, zie ERTMS) wordt in Nederland lachend verbrand, puur omdat ze bij het Ministerie welgetelt *NUL* inhoudelijk kennis van zaken hebben. En daar zelfs trots op zijn! Wat een ballentent…

Wiebe Goossen|22.07.21|16:46

Hoe dan ook, het is een groot project dat nu ten einde komt en ik vermoed zo dat niet veel reizigers die vaak op en neer naar Zwolle reizen zich erg veel zorgen maken over ‘hoge kosten’. Als dit een niet zo langlopend project was geweest, is het zelfs twijfelachtig of het wel ooit van de grond zou zijn gekomen in deze zo o-zo-groene tijd!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Werkzaamheden spoor bij Zwolle naderen voltooiing | SpoorPro.nl

Werkzaamheden spoor bij Zwolle naderen voltooiing

Bron: NS

Aannemer VolkerRail en ProRail ronden aanstaande zaterdag volgens planning de omvangrijke werkzaamheden tussen Zwolle en Herfte af. Dinsdag reden de eerste treinen tussen Zwolle en Meppel door de nieuwe dive-under, zaterdag worden de sporen tussen Zwolle en Emmen ook in gebruik genomen. Hiermee komt een einde aan het project dat in april 2019 van start ging en aan de buitendienststelling sinds 5 juli.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Werkzaamheden spoor bij Zwolle naderen voltooiing”

Bart Koerts|20.07.21|15:45

41 ton nieuwe ballast en 18 ton gebruikte ballast? Dat zijn maar 3 vrachtwagens vol. Beperking van materiaalgebruik gaat wel heel ver zo.

A C F Sierts|20.07.21|22:49

Het capaciteitsprobleem had jaren geleden ook voor 30 a 50 miljoen opgelost kunnen worden. Door structureel fout (capaciteits)beleid van het Ministerie is dat nu ruim een *KWART MILJARD* geworden. En daar gaan we dus gewoon mee door!!!

Vele honderden miljoenen (en inmiddels zelfs de somma van bijna 2.5 miljard, zie ERTMS) wordt in Nederland lachend verbrand, puur omdat ze bij het Ministerie welgetelt *NUL* inhoudelijk kennis van zaken hebben. En daar zelfs trots op zijn! Wat een ballentent…

Wiebe Goossen|22.07.21|16:46

Hoe dan ook, het is een groot project dat nu ten einde komt en ik vermoed zo dat niet veel reizigers die vaak op en neer naar Zwolle reizen zich erg veel zorgen maken over ‘hoge kosten’. Als dit een niet zo langlopend project was geweest, is het zelfs twijfelachtig of het wel ooit van de grond zou zijn gekomen in deze zo o-zo-groene tijd!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.