Station Zwolle Stadshagen in december definitief open

Tegelijk met het ingaan van de nieuwe landelijke treindienstregeling, op zondag 15 december, wordt ook station Zwolle Stadhagen in gebruik genomen. Het nieuwe station aan de Kamperlijn had in 2017 al open moeten gaan, maar de bodem onder het spoor bleek te slap om treinen op de beoogde snelheid te laten rijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Station Zwolle Stadshagen in december definitief open”

Arco Sierts|03.10.19|15:20

Kortom: ProRail levert ten tweede male NIET wat overeengekomen is. Er zijn geen wezenlijke versnellingen gerealiseerd, dus gaat de stop ten koste van de al heel erg krappe overstap. De regio slikt het nu toch maar – bang gemaakt met torenhoge kosten. Toch zijn er wel degelijk meerdere mogelijkheden die wel verbetering opleveren. Maar daar heeft ProRail geen zin in. Het probleem naar de reiziger afschuiven is immers voor ProRail altijd het goedkoopste.
En iedereen staat erbij en kijkt er naar…

John rdam|03.10.19|18:38

Bij NS noemden we dit vroeger een Märklin-oplossing. Niks te maken met reizigers maar gewoon lekker treintje spelen.
De klant kan nu geen aanspraak maken op geld terug bij vertraging, want volgens de dienstregeling is er geen sprake van een aansluiting. Onbekwaamheid en mismanagement van de spoorsector die gewoon zou moeten leveren wat aan de klanten beloofd is, maar dat voor de zoveelste keer niet doet. Dat krijg je als je deskundigheid laat verdwijnen en denkt dat het wel zonder kan.

Wiebe Goossen|07.10.19|12:34

Märklin-oplossing of niet: de bodem is nou eenmaal te slap, daar is (voor twee centen) niks aan te doen. Misschien is een trammetje of een ‘buurtspoorweg’ een idee?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Station Zwolle Stadshagen in december definitief open | SpoorPro.nl

Station Zwolle Stadshagen in december definitief open

Tegelijk met het ingaan van de nieuwe landelijke treindienstregeling, op zondag 15 december, wordt ook station Zwolle Stadhagen in gebruik genomen. Het nieuwe station aan de Kamperlijn had in 2017 al open moeten gaan, maar de bodem onder het spoor bleek te slap om treinen op de beoogde snelheid te laten rijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Station Zwolle Stadshagen in december definitief open”

Arco Sierts|03.10.19|15:20

Kortom: ProRail levert ten tweede male NIET wat overeengekomen is. Er zijn geen wezenlijke versnellingen gerealiseerd, dus gaat de stop ten koste van de al heel erg krappe overstap. De regio slikt het nu toch maar – bang gemaakt met torenhoge kosten. Toch zijn er wel degelijk meerdere mogelijkheden die wel verbetering opleveren. Maar daar heeft ProRail geen zin in. Het probleem naar de reiziger afschuiven is immers voor ProRail altijd het goedkoopste.
En iedereen staat erbij en kijkt er naar…

John rdam|03.10.19|18:38

Bij NS noemden we dit vroeger een Märklin-oplossing. Niks te maken met reizigers maar gewoon lekker treintje spelen.
De klant kan nu geen aanspraak maken op geld terug bij vertraging, want volgens de dienstregeling is er geen sprake van een aansluiting. Onbekwaamheid en mismanagement van de spoorsector die gewoon zou moeten leveren wat aan de klanten beloofd is, maar dat voor de zoveelste keer niet doet. Dat krijg je als je deskundigheid laat verdwijnen en denkt dat het wel zonder kan.

Wiebe Goossen|07.10.19|12:34

Märklin-oplossing of niet: de bodem is nou eenmaal te slap, daar is (voor twee centen) niks aan te doen. Misschien is een trammetje of een ‘buurtspoorweg’ een idee?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.