‘Overdag werken aan het spoor moet geen dogma worden’

Het is prettig dat werkzaamheden aan het spoor op doordeweekse dagen en overdag werken bespreekbaar worden, maar het moet ook geen dogma worden. “Dat het niet standaard op zaterdag en ’s nachts moet gebeuren zou al mooi zijn”, vinden aannemers. Zo bleek afgelopen week tijdens een bijeenkomst van Railforum.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

6 reacties op “‘Overdag werken aan het spoor moet geen dogma worden’”

John rdam|24.06.19|15:55

Het is duidelijk dat degenen die hierover gaan zelf weinig of helemaal niet (in het weekend) in de trein zitten. Een beetje zoals de Paus die een mening heeft over voorbehoedmiddelen.
Vervangend busvervoer, hoe goed georganiseerd ook, is en blijft behelpen. Het is kwalitatief geen acceptabel alternatief voor de trein. Je moet overstappen, kunt niet werken, je kunt geen fiets meenemen. Ook nog kans dat je in de file terechtkomt of wagenziek wordt. En de reistijd neemt met een factor 2 tot 4 toe.

Rene Vink|25.06.19|08:21

Bizar. RWS werkt ’s nachts aan de weg om de automobilist niet te ontrieven, want stel je voor… En wij jagen de reiziger, toch een gemaksreiziger, uit de trein. Onbegrijpelijk dat complete trajecten dagen- soms wekenlang buiten dienst worden genomen. “We doen het in de vakantieperiode om de overlast te beperken”. Wat een drogreden. 80% van de reizigers gaat gewoon aan het werk hoor. Overdag werken aan het spoor is geen verworvenheid, het is een doodzonde.

Loek van der Heide|25.06.19|13:04

Rectie op Rene Vink….(‘s’nachts werken aan spoor geen dogma?). extreem hinderend is de grote buitendienststelling rond 2e landelijke spoorknooppunt Zwolle, en
even extreem is de overlast voor 100.000 of meer toeristen, die naar NoordNederand willen willen reizen vacantie in NoordNL
en dat, gedurende de HELE maand Juli en augustus. On-acceptabel!! en inderdaad, Rene Vink, busvervanging is NOOIT een alternatief
voor de doorgaande Intercity treinen, Randstad-Zwolle- Noord/Oost Nederland

Tonny Schonewille|25.06.19|19:35

Ik ben erg blij met deze reacties! Kennelijk ben ik toch niet de enige die er zo over denkt. Tegenwoordig is het vanuit mijn woonplaats Maastricht bijna de helft van de weekenden niet mogelijk om met de trein in Utrecht of Amsterdam te komen. Dan mogen de (theoretische) punctualiteitscijfers nog zo mooi zijn, in de praktijk is reizen met de trein alsnog vragen om vertraging.

“Helaas” kom ik regelmatig in Japan. Dat maakt het niet makkelijker om iets positiefs te zeggen over Prorail.

Loek van der Heide|26.06.19|07:38

(s’nachts werken geen dogma)
Een extra stelsel van alternatieve spoorverbindingen tussen Randstad
en regio’s Noord/Oost, Oost/ZuidoostNL is van landsbelang Ik noem:
– de Lelystad -Hamburg route: Lelystad-Emmeloord-Heerenveen-Groningen- Bremen/Hamburg
– de Friso-saxo- Luik route (Eemsmond-Emmen-Deventer-Arnhem/Nijmegen-Venlo-Luik)
– ZZl Afsluitdijk-Wunderlinie (ASD-IJmond-Afsluitdijk-Harlingen-Wunderlinie-Groningen-Bremen-Hamburg
Meer ruimte vd regio minder druk op Randstad

Marc Busio|26.06.19|11:24

Leuk verzonnen, die alternatieve spoorverbindingen en hun namen, maar ze zullen nooit rendabel zijn omdat ze door dunbevolkt gebied lopen. Hier manifesteert zich een onoplosbare belangentegenstelling tussen het spoorbedrijf en haar reizigers. Het spoorbedrijf wil volle treinen, de reiziger de kortste route, die zo frequent mogelijk bereden wordt en tegen een zo laag mogelijk tarief.Wat langdurige werkzaamheden betreft zo men overigens wel eens kunnen experimenteren met een minimale treindienst.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Overdag werken aan het spoor moet geen dogma worden’ | SpoorPro.nl

‘Overdag werken aan het spoor moet geen dogma worden’

Het is prettig dat werkzaamheden aan het spoor op doordeweekse dagen en overdag werken bespreekbaar worden, maar het moet ook geen dogma worden. “Dat het niet standaard op zaterdag en ’s nachts moet gebeuren zou al mooi zijn”, vinden aannemers. Zo bleek afgelopen week tijdens een bijeenkomst van Railforum.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

6 reacties op “‘Overdag werken aan het spoor moet geen dogma worden’”

John rdam|24.06.19|15:55

Het is duidelijk dat degenen die hierover gaan zelf weinig of helemaal niet (in het weekend) in de trein zitten. Een beetje zoals de Paus die een mening heeft over voorbehoedmiddelen.
Vervangend busvervoer, hoe goed georganiseerd ook, is en blijft behelpen. Het is kwalitatief geen acceptabel alternatief voor de trein. Je moet overstappen, kunt niet werken, je kunt geen fiets meenemen. Ook nog kans dat je in de file terechtkomt of wagenziek wordt. En de reistijd neemt met een factor 2 tot 4 toe.

Rene Vink|25.06.19|08:21

Bizar. RWS werkt ’s nachts aan de weg om de automobilist niet te ontrieven, want stel je voor… En wij jagen de reiziger, toch een gemaksreiziger, uit de trein. Onbegrijpelijk dat complete trajecten dagen- soms wekenlang buiten dienst worden genomen. “We doen het in de vakantieperiode om de overlast te beperken”. Wat een drogreden. 80% van de reizigers gaat gewoon aan het werk hoor. Overdag werken aan het spoor is geen verworvenheid, het is een doodzonde.

Loek van der Heide|25.06.19|13:04

Rectie op Rene Vink….(‘s’nachts werken aan spoor geen dogma?). extreem hinderend is de grote buitendienststelling rond 2e landelijke spoorknooppunt Zwolle, en
even extreem is de overlast voor 100.000 of meer toeristen, die naar NoordNederand willen willen reizen vacantie in NoordNL
en dat, gedurende de HELE maand Juli en augustus. On-acceptabel!! en inderdaad, Rene Vink, busvervanging is NOOIT een alternatief
voor de doorgaande Intercity treinen, Randstad-Zwolle- Noord/Oost Nederland

Tonny Schonewille|25.06.19|19:35

Ik ben erg blij met deze reacties! Kennelijk ben ik toch niet de enige die er zo over denkt. Tegenwoordig is het vanuit mijn woonplaats Maastricht bijna de helft van de weekenden niet mogelijk om met de trein in Utrecht of Amsterdam te komen. Dan mogen de (theoretische) punctualiteitscijfers nog zo mooi zijn, in de praktijk is reizen met de trein alsnog vragen om vertraging.

“Helaas” kom ik regelmatig in Japan. Dat maakt het niet makkelijker om iets positiefs te zeggen over Prorail.

Loek van der Heide|26.06.19|07:38

(s’nachts werken geen dogma)
Een extra stelsel van alternatieve spoorverbindingen tussen Randstad
en regio’s Noord/Oost, Oost/ZuidoostNL is van landsbelang Ik noem:
– de Lelystad -Hamburg route: Lelystad-Emmeloord-Heerenveen-Groningen- Bremen/Hamburg
– de Friso-saxo- Luik route (Eemsmond-Emmen-Deventer-Arnhem/Nijmegen-Venlo-Luik)
– ZZl Afsluitdijk-Wunderlinie (ASD-IJmond-Afsluitdijk-Harlingen-Wunderlinie-Groningen-Bremen-Hamburg
Meer ruimte vd regio minder druk op Randstad

Marc Busio|26.06.19|11:24

Leuk verzonnen, die alternatieve spoorverbindingen en hun namen, maar ze zullen nooit rendabel zijn omdat ze door dunbevolkt gebied lopen. Hier manifesteert zich een onoplosbare belangentegenstelling tussen het spoorbedrijf en haar reizigers. Het spoorbedrijf wil volle treinen, de reiziger de kortste route, die zo frequent mogelijk bereden wordt en tegen een zo laag mogelijk tarief.Wat langdurige werkzaamheden betreft zo men overigens wel eens kunnen experimenteren met een minimale treindienst.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.