U-tram op Sunij-lijn, bron: wikipedia

Utrecht investeert ruim 150 miljoen euro in vernieuwing SUNIJ-tramlijn

Door Bonaber – Eigen werk, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=30088490

De modernisering van de regionale tramlijn Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein (SUNIJ-lijn) gaat in april van start. Er komt nieuw materieel en aannemer BAM Infra Rail gaat de haltes verlengen en verlagen, het merendeel van het spoor in Nieuwegein-Zuid en IJsselstein vernieuwen en de tramlijn koppelen aan de nieuwe Uithoflijn. De werkzaamheden moeten in augustus klaar zijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “Utrecht investeert ruim 150 miljoen euro in vernieuwing SUNIJ-tramlijn”

Pat Rick|01.05.19|12:11

Door aansluiting op de tramlijnen creeert Utrecht een metropolitaan netwerk over de gemeentegrenzen en kunnen reizigers van bijv De Bilt (1 km op de fiets) makkelijk naar Nieuwegein of IJselstein gaan. Zoiets zou men in A’dam ook moeten doen: aansluiting metro met de voorsteden zoals Zaanstad, Hoofddorp/Schiphol, Landsmeer. Eigenlijk een echte metropool (zie Londen, Parijs, Rotterdam).

Roel Bartlema|02.05.19|13:15

Ik ben heel benieuwd of bij dit project wèl lukt om binnen de tijdsplanning (en het budget) te blijven.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Utrecht investeert ruim 150 miljoen euro in vernieuwing SUNIJ-tramlijn | SpoorPro.nl
U-tram op Sunij-lijn, bron: wikipedia

Utrecht investeert ruim 150 miljoen euro in vernieuwing SUNIJ-tramlijn

Door Bonaber – Eigen werk, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=30088490

De modernisering van de regionale tramlijn Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein (SUNIJ-lijn) gaat in april van start. Er komt nieuw materieel en aannemer BAM Infra Rail gaat de haltes verlengen en verlagen, het merendeel van het spoor in Nieuwegein-Zuid en IJsselstein vernieuwen en de tramlijn koppelen aan de nieuwe Uithoflijn. De werkzaamheden moeten in augustus klaar zijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “Utrecht investeert ruim 150 miljoen euro in vernieuwing SUNIJ-tramlijn”

Pat Rick|01.05.19|12:11

Door aansluiting op de tramlijnen creeert Utrecht een metropolitaan netwerk over de gemeentegrenzen en kunnen reizigers van bijv De Bilt (1 km op de fiets) makkelijk naar Nieuwegein of IJselstein gaan. Zoiets zou men in A’dam ook moeten doen: aansluiting metro met de voorsteden zoals Zaanstad, Hoofddorp/Schiphol, Landsmeer. Eigenlijk een echte metropool (zie Londen, Parijs, Rotterdam).

Roel Bartlema|02.05.19|13:15

Ik ben heel benieuwd of bij dit project wèl lukt om binnen de tijdsplanning (en het budget) te blijven.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.