Trein van Keolis op station Zwolle, Kamperlijn

Station Zwolle Stadshagen uiterlijk in december 2019 open

Om 12.00 uur vanmiddag verliep het ultimatum van de bonden. 2018, Marieke van Gompel

Station Zwolle Stadshagen gaat uiterlijk in december 2019 open. Dat hebben de provincie Overijssel, Keolis Nederland, ProRail en de gemeenten Zwolle en Kampen afgesproken. Aanpassingen aan het spoor van de Kamperlijn en het sneller keren van de trein op station Zwolle moet ervoor zorgen dat straks ook op dit station kan worden gestopt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Station Zwolle Stadshagen uiterlijk in december 2019 open”

John rdam|27.12.18|12:30

Echte spoormensen kwalificeren dit als ‘Märklin-oplossingen’.
Aangezien het effect verre van robuust en betrouwbaar zal zijn is dit een minachting van de reizigersbelangen. Een overstap vaak missen betekent dat je als klant die verbinding niet meer kiest, door een andere vorm van vervoer te nemen. Je wilt toch niet iedere keer in de stress zitten? Het tegenovergestelde van het veelgeroemde ‘ontspannen reizen’. Dan kun je nog beter de hele dienstregeling een kwartier opschuiven.

Er was al eerder een discussie over het wel of niet het openen van station Station Stadshagen. Ik heb het vermoeden dat de gemeente Zwolle en provincie Overijssel elkaar de schuld geven. Er wordt gewoon niets mee gedaan en dit station zou ook weg gegooid geld kunnen zijn. Mensen waren al verbaasd dat er nooit treinen gingen stoppen terwijl dit station allang klaar moeten zijn. Dan is station Lansingerland-Zoetermeer (LLZM) iets beter goed van af gekomen ook is hij nog niet klaar.

Arco Sierts|28.12.18|13:52

@ John rdam : personen die zichzelf “echte spoormensen” noemen, zijn doorgaans typische Marklin-spoormensen. Komen niet verder dan fysiek-spoortechnisch systeemniveau. Ben het wel met je eens dat t nu voorliggende pakket waarschijnlijk onvoldoende is voor een klantgericht aanbod.
Benieuwd of er ruimte is voor aanvullende ideeen. Mijn eerste 3 (gratis weggegeven!) ideeen zijn overgenomen. Nu de rest nog.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Station Zwolle Stadshagen uiterlijk in december 2019 open | SpoorPro.nl
Trein van Keolis op station Zwolle, Kamperlijn

Station Zwolle Stadshagen uiterlijk in december 2019 open

Om 12.00 uur vanmiddag verliep het ultimatum van de bonden. 2018, Marieke van Gompel

Station Zwolle Stadshagen gaat uiterlijk in december 2019 open. Dat hebben de provincie Overijssel, Keolis Nederland, ProRail en de gemeenten Zwolle en Kampen afgesproken. Aanpassingen aan het spoor van de Kamperlijn en het sneller keren van de trein op station Zwolle moet ervoor zorgen dat straks ook op dit station kan worden gestopt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Station Zwolle Stadshagen uiterlijk in december 2019 open”

John rdam|27.12.18|12:30

Echte spoormensen kwalificeren dit als ‘Märklin-oplossingen’.
Aangezien het effect verre van robuust en betrouwbaar zal zijn is dit een minachting van de reizigersbelangen. Een overstap vaak missen betekent dat je als klant die verbinding niet meer kiest, door een andere vorm van vervoer te nemen. Je wilt toch niet iedere keer in de stress zitten? Het tegenovergestelde van het veelgeroemde ‘ontspannen reizen’. Dan kun je nog beter de hele dienstregeling een kwartier opschuiven.

Er was al eerder een discussie over het wel of niet het openen van station Station Stadshagen. Ik heb het vermoeden dat de gemeente Zwolle en provincie Overijssel elkaar de schuld geven. Er wordt gewoon niets mee gedaan en dit station zou ook weg gegooid geld kunnen zijn. Mensen waren al verbaasd dat er nooit treinen gingen stoppen terwijl dit station allang klaar moeten zijn. Dan is station Lansingerland-Zoetermeer (LLZM) iets beter goed van af gekomen ook is hij nog niet klaar.

Arco Sierts|28.12.18|13:52

@ John rdam : personen die zichzelf “echte spoormensen” noemen, zijn doorgaans typische Marklin-spoormensen. Komen niet verder dan fysiek-spoortechnisch systeemniveau. Ben het wel met je eens dat t nu voorliggende pakket waarschijnlijk onvoldoende is voor een klantgericht aanbod.
Benieuwd of er ruimte is voor aanvullende ideeen. Mijn eerste 3 (gratis weggegeven!) ideeen zijn overgenomen. Nu de rest nog.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.