Hanzelijn bij Dronten

Proefbaanvak Hanzelijn definitief van de baan

De IC2647 Amsterdam Centraal - Groningen op de Hanzelijn ter hoogte van Dronten. Flickr/Pjedro22

SpoorPro schreef half december 2023 al dat de proef met ERTMS op het traject tussen Almere en Zwolle in de ijskast was gezet. ProRail drong er toen op aan om de wat stellige kop boven het artikel aan te passen, aangezien het besluit nog niet definitief was genomen. Een half jaar later blijkt dat het proefbaanvak ERTMS daadwerkelijk definitief van de baan is.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

3 reacties op “Proefbaanvak Hanzelijn definitief van de baan”

Marc Busio|08.05.24|11:07

Nu nog een streep door het hele ERTMS-project en de treinreizigers zal veel ellende bespaard blijven. En de belastingbetaler natuurlijk een aantal miljarden die anders net zo zinloos besteed zouden zijn als aan de Betuweroute en HSL-Zuid.

Rudolf Fabrie|08.05.24|15:17

ERTMS is een nutteloos prestigeproject van de EU.

Illya Vaes|08.05.24|16:19

Ja, daarom past China het al toe. Nergens goed voor die standaardisering, laat de leveranciers maar lekker het vel over je neus halen met specials. Allemaal 230V is ook nergens voor nodig. Of USB-C. Of gratis roaming. Voortaan je vakantie-auto helemaal overhoop halen aan de grens.
En mijnheer Brusio wil gewoon iedereen in de auto hebben. Krijgt hij NOG meer asfalt dat nooit aan enige business case hoeft te voldoen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Proefbaanvak Hanzelijn definitief van de baan | SpoorPro.nl
Hanzelijn bij Dronten

Proefbaanvak Hanzelijn definitief van de baan

De IC2647 Amsterdam Centraal - Groningen op de Hanzelijn ter hoogte van Dronten. Flickr/Pjedro22

SpoorPro schreef half december 2023 al dat de proef met ERTMS op het traject tussen Almere en Zwolle in de ijskast was gezet. ProRail drong er toen op aan om de wat stellige kop boven het artikel aan te passen, aangezien het besluit nog niet definitief was genomen. Een half jaar later blijkt dat het proefbaanvak ERTMS daadwerkelijk definitief van de baan is.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

3 reacties op “Proefbaanvak Hanzelijn definitief van de baan”

Marc Busio|08.05.24|11:07

Nu nog een streep door het hele ERTMS-project en de treinreizigers zal veel ellende bespaard blijven. En de belastingbetaler natuurlijk een aantal miljarden die anders net zo zinloos besteed zouden zijn als aan de Betuweroute en HSL-Zuid.

Rudolf Fabrie|08.05.24|15:17

ERTMS is een nutteloos prestigeproject van de EU.

Illya Vaes|08.05.24|16:19

Ja, daarom past China het al toe. Nergens goed voor die standaardisering, laat de leveranciers maar lekker het vel over je neus halen met specials. Allemaal 230V is ook nergens voor nodig. Of USB-C. Of gratis roaming. Voortaan je vakantie-auto helemaal overhoop halen aan de grens.
En mijnheer Brusio wil gewoon iedereen in de auto hebben. Krijgt hij NOG meer asfalt dat nooit aan enige business case hoeft te voldoen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.