Overweg moet wijken voor ERTMS bij Belgische grens

Nispen overweg (Roosendaal)
De precieze vereisten voor de koppeling van ERTMS in Nederland en België maken dat deze overweg moet wijken. Google Earth

In Nispen, een dorp aan de Belgische grens, zaten bewoners jarenlang in spanning over hoeveel en welke overwegen precies moeten sluiten voor de aanleg van het Europese treinbeveiligingssysteem ERTMS. Uit onderzoek van ProRail blijkt nu dat alleen de overweg aan de Nigtestraat eraan moet geloven.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

4 reacties op “Overweg moet wijken voor ERTMS bij Belgische grens”

A C F Sierts|03.07.24|09:12

Ik heb zelden zo’n lachwekkend-onnozel verhaal over ERTMS gelezen. De ene voorlichter braakt nog grotere nonsens uit dan de andere. ERTMS heeft NIETS, maar dan ook helemaal NIETS maken met overwegen. ERTMS gaat over signalering aan treinen. Men verzint gewoon wat technoburocratische blabla die ze zelf ook niet begrijpen, schrijven dat op in extreemtechnische koldertaalrapporten en overbluffen daarmee ambtenarij, bestuurders, omwonenden en media. Absoluut totale nonsens – en ze komen er mee weg.

A C F Sierts|03.07.24|10:50

Nog iets: als ProRail van mening is dat een bepaalde gelijkvloerse kruising om voor hen moverende redenen niet meer dan, dan is dat nog geen reden om sluiting als enige optie te presenteren; dat is ronduit leugenachtig en manipulatief. Er kan immers door en op kosten van PoRail / Ministerie ook prima een ongelijkvloerse kruising gerealiseerd worden. Dat bevordert de veiligheid meer dan sluiting ( = verschuiving risico) en is bovendien noodzakelijk indien er feitelijk meer treinen gaan rijden.

Albert Welleweerd|04.07.24|12:37

Bij ERTMS Level 2 Baseline 3 heeft ERTMS wel degelijk iets met overwegen te maken.

asierts|05.07.24|07:52

@Albert: … maar NIET in die zin dat ze onmogelijk zouden worden. Dat is feitelijk onjuist.
De technocratie wil ‘gewoon’ weer es wat overwegen sluiten, en misbruikt op beschamende wijze de invoering van ETCS om dat publiekelijk te forceren. En iedereen trapt er weer in.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Overweg moet wijken voor ERTMS bij Belgische grens | SpoorPro.nl

Overweg moet wijken voor ERTMS bij Belgische grens

Nispen overweg (Roosendaal)
De precieze vereisten voor de koppeling van ERTMS in Nederland en België maken dat deze overweg moet wijken. Google Earth

In Nispen, een dorp aan de Belgische grens, zaten bewoners jarenlang in spanning over hoeveel en welke overwegen precies moeten sluiten voor de aanleg van het Europese treinbeveiligingssysteem ERTMS. Uit onderzoek van ProRail blijkt nu dat alleen de overweg aan de Nigtestraat eraan moet geloven.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

4 reacties op “Overweg moet wijken voor ERTMS bij Belgische grens”

A C F Sierts|03.07.24|09:12

Ik heb zelden zo’n lachwekkend-onnozel verhaal over ERTMS gelezen. De ene voorlichter braakt nog grotere nonsens uit dan de andere. ERTMS heeft NIETS, maar dan ook helemaal NIETS maken met overwegen. ERTMS gaat over signalering aan treinen. Men verzint gewoon wat technoburocratische blabla die ze zelf ook niet begrijpen, schrijven dat op in extreemtechnische koldertaalrapporten en overbluffen daarmee ambtenarij, bestuurders, omwonenden en media. Absoluut totale nonsens – en ze komen er mee weg.

A C F Sierts|03.07.24|10:50

Nog iets: als ProRail van mening is dat een bepaalde gelijkvloerse kruising om voor hen moverende redenen niet meer dan, dan is dat nog geen reden om sluiting als enige optie te presenteren; dat is ronduit leugenachtig en manipulatief. Er kan immers door en op kosten van PoRail / Ministerie ook prima een ongelijkvloerse kruising gerealiseerd worden. Dat bevordert de veiligheid meer dan sluiting ( = verschuiving risico) en is bovendien noodzakelijk indien er feitelijk meer treinen gaan rijden.

Albert Welleweerd|04.07.24|12:37

Bij ERTMS Level 2 Baseline 3 heeft ERTMS wel degelijk iets met overwegen te maken.

asierts|05.07.24|07:52

@Albert: … maar NIET in die zin dat ze onmogelijk zouden worden. Dat is feitelijk onjuist.
De technocratie wil ‘gewoon’ weer es wat overwegen sluiten, en misbruikt op beschamende wijze de invoering van ETCS om dat publiekelijk te forceren. En iedereen trapt er weer in.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.