Stoomtrein Stadskanaal. Foto: Tim Goorman

Groningen wil helderheid kosten ombouw museumspoorlijn Veendam-Stadskanaal

Ook na de aanpassingen kan de stoomtrein van STAR over het traject blijven rijden.

De provincie Groningen wil snel helderheid van spoorbeheerder ProRail over de kosten van de ombouw van de museumspoorlijn tussen Veendam en Stadskanaal voor personenvervoer. Dit tracé is nu een museumspoorlijn waar historische treinen over rijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

4 reacties op “Groningen wil helderheid kosten ombouw museumspoorlijn Veendam-Stadskanaal”

Pat Rick|01.11.18|11:56

Groningen en Drente kunnen samenwerken om de ontbrekende schakel (opnieuw) aan te leggen tussen Musselkanaal en Emmen. Dit is nog geen 18 km (beginnend bij kop van emplacement in Emmen) en kan over de oude spoortraject (Emmen – Stadkanaal). Zeker met autonoom rijden moet dit financieel haalbaar zijn. Dit kan het noorden een boost geven en ook reizigers snel vanuit Duitsland naar Groningen brengen

Teko Salverda|01.11.18|17:12

quote unquote
Wanneer komt er nu eens een eind aan steeds weer deze grammaticale fout?

Ton Spies|02.11.18|10:33

Het is een plan dat door onwilligheid zal worden tegengehouden maar ik zie het al helemaal gebeuren.
Een spoorlijn van Veendam naar Emmen met ook een stoomtrein in de dienstregeling op bepaalde uren op zaterdag of zondag.
Wat een kansen ook voor het toerisme.

Peter Janssen|16.11.18|11:40

Dat is toch mooi zit je als reiziger in een Arriva trein op weg naar huis. Ga je kruisen bij een station met een oude stoomtrein. Dat zou wel heel uniek zijn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Groningen wil helderheid kosten ombouw museumspoorlijn Veendam-Stadskanaal | SpoorPro.nl
Stoomtrein Stadskanaal. Foto: Tim Goorman

Groningen wil helderheid kosten ombouw museumspoorlijn Veendam-Stadskanaal

Ook na de aanpassingen kan de stoomtrein van STAR over het traject blijven rijden.

De provincie Groningen wil snel helderheid van spoorbeheerder ProRail over de kosten van de ombouw van de museumspoorlijn tussen Veendam en Stadskanaal voor personenvervoer. Dit tracé is nu een museumspoorlijn waar historische treinen over rijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

4 reacties op “Groningen wil helderheid kosten ombouw museumspoorlijn Veendam-Stadskanaal”

Pat Rick|01.11.18|11:56

Groningen en Drente kunnen samenwerken om de ontbrekende schakel (opnieuw) aan te leggen tussen Musselkanaal en Emmen. Dit is nog geen 18 km (beginnend bij kop van emplacement in Emmen) en kan over de oude spoortraject (Emmen – Stadkanaal). Zeker met autonoom rijden moet dit financieel haalbaar zijn. Dit kan het noorden een boost geven en ook reizigers snel vanuit Duitsland naar Groningen brengen

Teko Salverda|01.11.18|17:12

quote unquote
Wanneer komt er nu eens een eind aan steeds weer deze grammaticale fout?

Ton Spies|02.11.18|10:33

Het is een plan dat door onwilligheid zal worden tegengehouden maar ik zie het al helemaal gebeuren.
Een spoorlijn van Veendam naar Emmen met ook een stoomtrein in de dienstregeling op bepaalde uren op zaterdag of zondag.
Wat een kansen ook voor het toerisme.

Peter Janssen|16.11.18|11:40

Dat is toch mooi zit je als reiziger in een Arriva trein op weg naar huis. Ga je kruisen bij een station met een oude stoomtrein. Dat zou wel heel uniek zijn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.