Een geluidsscherm van ETS Spoor langs de Hoekse Lijn

Bijeenkomst over trillingen en geluid in Railcenter

ETS Spoor, Movares, DGMR en de gemeente Rotterdam houden op donderdag 2 november een bijeenkomst over trillingen en geluid van het spoor. Door de versnelde groei van de stedelijke populatie komen spoor en bebouwing steeds dichter bij elkaar te liggen, waardoor er nagedacht dient te worden hoe de overlast voor omwonenden kan worden beperkt. Tijdens de bijeenkomst, die plaatsvindt in Railcenter Amersfoort, geven experts uitleg over deze problematiek.

Hans van Leeuwen en Reinoud Fennema zijn ingenieurs bij DGMR en lichten toe hoe onderzoek kan bijdragen aan maatregelen en validatie van geluid en trillingen. Pieter Boon van Movares vertelt aan de hand van een concrete casus over hoe die keuze voor maatregelen tot stand komt. Daarbij gaat hij in op recente ervaringen met maatregelen en actuele ontwikkelingen op het gebied van trillingsmaatregelen.

Akoestisch onderzoek

Theo Benjert vertelt over de resultaten van het akoestisch onderzoek dat is gedaan voor de nieuwe metroverbinding Hoekse Lijn. Ook vertelt hij over hoe de gewenste maatregelen zijn getroffen. Benjert is  geluidadviseur bij de Gemeente Rotterdam.

De bijeenkomst op donderdag begint om 13.30 uur en wordt om 16.00 uur afgesloten met een netwerkborrel. Op de website van ETS Spoor is meer informatie te vinden over het programma.

Onderwerpen: ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Bijeenkomst over trillingen en geluid in Railcenter”

Annie Verhoeven|28.11.17|22:43

Zou deze kennis toegepast kunnen worden bij de spoorwegovergang heusdensebaan/j. Lenartzstraat te Oisterwijk? Doordat het 3 e spoor daar eind oktober is verwijderd, mogen de treinen met 130 km door het centrum van oisterwijk denderen. Als omwonende had ik verwacht dat de aannemer rekening had gehouden met extra trillingen die de hoge snelheid van de treinen veroorzaken. Helaas heb ik na melding bij prorail nog niets van de aannemer vernomen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.