Aanleg spoor

Bovenbouw Utrecht Vaartsche Rijn-Houten naar BAM Rail

BAM Rail heeft van ProRail de opdracht verworven voor aanleg van de bovenbouw Utrecht Vaartsche Rijn-Houten (tweede tranche). Met dit project is een bouwsom gemoeid van ongeveer
€ 24 miljoen. De werkzaamheden zijn inmiddels gestart. BAM Rail zal de werkzaamheden begin 2013 voltooien.

ProRail beoogt met dit project de capaciteit, betrouwbaarheid en beschikbaarheid van de sporen rond het baanvak Utrecht, Lunetten en Houten te vergroten. De werkzaamheden maken deel uit van het project Randstadspoor.

Aanleg bovenbouw

Het project omvat de aanleg van de bovenbouw tussen Utrecht en Houten over een lengte van zes kilometer. De werkzaamheden bestaan uit het aanbrengen van ballast, dwarsliggers, spoorstaven, bovenleidingsportalen, bovenleiding, kabels en leidingen, beveiligingsinstallaties en wissels.

BAM Infratechniek neemt de aanleg van kabels en leidingen voor zijn rekening.

U las zojuist één van uw gratis premium artikelen

Uw abonnement helpt onze journalisten om u de achtergronden bij het nieuws te geven en actualiteiten te duiden. 

Onbeperkt lezen? Stap nu in en profiteer van de actie eerste maand gratis.

start 1 maand gratis proefabonnement

Auteur: Bart Pals

Bart Pals is hoofdredacteur van Nieuwsblad Transport, een zusteruitgave van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.