station Maastricht

Eerste plan voor ondergronds station Maastricht naar prullenbak

De prachtige stationshal van station Maastricht. Creative Commons/Kleon3

De Maastrichtse gemeenteraad heeft het eerste plan voor een spoortunnel met ondergronds station naar de prullenbak verwezen. Volgens berekeningen van ProRail kosten de plannen van de initiatiefnemers architect Jo Coenen en econoom Luc Soete minimaal 1,4 miljard euro en dat is de gemeenteraad te gortig. Coenen en Soete zitten niet bij de pakken neer en werken inmiddels aan een alternatief plan dat de helft kost.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “Eerste plan voor ondergronds station Maastricht naar prullenbak”

Marc Busio|28.09.23|09:49

Oh, oh, Jo Coenen. Die wil in Maastricht natuurlijk net zo´n complex neerzetten als dat Maankwartier van hem in Heerlen. Hebben ze in Maastricht net de stationsfietsenstalling netjes onder grond gestopt, moet nu ook het station zelf ondergronds. De reiziger heeft daar natuurlijk helemaal niets aan, want die merkt alleen maar dat Arriva al maandenlang veel minder treinen laat rijden naar Heerlen en Aken. Het gaat hier puur om een prestigeproject dat verder geen enkel dient.

Marlies Dirks|01.10.23|11:23

Beste Marc, voordat je begint met je kritiek te spuien informeer je beter over Heerlense station. Het Maankwartier is van de hand van de Heerlense kunstenaar Huisman.
Vele burgers van Maastricht ondersteunen het plan en zien uit naar de haalbaarheid ervan.
E. Dirks, 01.10.2023

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eerste plan voor ondergronds station Maastricht naar prullenbak | SpoorPro.nl
station Maastricht

Eerste plan voor ondergronds station Maastricht naar prullenbak

De prachtige stationshal van station Maastricht. Creative Commons/Kleon3

De Maastrichtse gemeenteraad heeft het eerste plan voor een spoortunnel met ondergronds station naar de prullenbak verwezen. Volgens berekeningen van ProRail kosten de plannen van de initiatiefnemers architect Jo Coenen en econoom Luc Soete minimaal 1,4 miljard euro en dat is de gemeenteraad te gortig. Coenen en Soete zitten niet bij de pakken neer en werken inmiddels aan een alternatief plan dat de helft kost.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “Eerste plan voor ondergronds station Maastricht naar prullenbak”

Marc Busio|28.09.23|09:49

Oh, oh, Jo Coenen. Die wil in Maastricht natuurlijk net zo´n complex neerzetten als dat Maankwartier van hem in Heerlen. Hebben ze in Maastricht net de stationsfietsenstalling netjes onder grond gestopt, moet nu ook het station zelf ondergronds. De reiziger heeft daar natuurlijk helemaal niets aan, want die merkt alleen maar dat Arriva al maandenlang veel minder treinen laat rijden naar Heerlen en Aken. Het gaat hier puur om een prestigeproject dat verder geen enkel dient.

Marlies Dirks|01.10.23|11:23

Beste Marc, voordat je begint met je kritiek te spuien informeer je beter over Heerlense station. Het Maankwartier is van de hand van de Heerlense kunstenaar Huisman.
Vele burgers van Maastricht ondersteunen het plan en zien uit naar de haalbaarheid ervan.
E. Dirks, 01.10.2023

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.