Intercitytrein, station Rotterdam Centraal

Vakblad SpoorPro voert premium model in

Vakblad SpoorPro lanceerde zaterdag het premium model. Dit betaalmodel maakt het mogelijk voor de redactie om de lezers van SpoorPro nog beter te kunnen bedienen met achtergrondverhalen, opiniestukken, nieuwsberichten en reportages over de spoorsector.

“Sinds de oprichting van SpoorPro in 2012 en mijn start als journalist voor uitgeverij ProMedia is ons doel om de spoorsector zo goed mogelijk te informeren over ontwikkelingen die in de branche spelen. Dat doen wij sinds jaar en dag met unieke verhalen uit de spoorsector. We volgen wat er speelt, brengen daar verslag van uit en duiden het nieuws. Ook stellen we misstanden aan de kaak. Daarbij leggen we niet alleen de vinger op de zere plek, maar brengen we ook betrokken bij elkaar om samen na te denken over oplossingen”, aldus hoofdredacteur Marieke van Gompel van SpoorPro.

Uitbreiding redactie en verhuizing

SpoorPro heeft in de afgelopen acht jaar een flinke ontwikkeling doorgemaakt. Zo is de redactie uitgebreid met meerdere specialistische redacteuren. In maart vorig jaar is Paul van den Bogaard SpoorPro komen versterken. Majorie van Leijen is al enkele jaren de vaste journalist van RailFreight.com en Mykola Zasiadko uit Oekraïne brengt al enkele jaren het nieuws op RailTech.com.

De railredactie heeft daarnaast een aantal freelance journalisten, onder wie VK-correspondent Simon Walton uit Schotland. Van Gompel: “Met een team aan specialistische redacteuren, die hun voelsprieten in de markt hebben, kunnen we onze lezers nog beter op de hoogte stellen van wat er speelt.”

Begin deze zomer is het kantoor van uitgeverij ProMedia Group naar de Delftse Poort verhuisd, pal naast Rotterdam CS. Vanuit deze centrale plek in Nederland kunnen de redacteuren van SpoorPro nog makkelijker naar diverse plekken in Nederland afreizen om de actualiteiten te verslaan. Voorheen werkte de redactie van SpoorPro vanuit Breda. In de Delftse Poort heeft ProMedia Group een studio geopend van waaruit diverse webinars en nieuwsprogramma’s worden uitgezonden, waaronder SpoorProTV.

Betaalmodel

De kwaliteitsjournalistiek die SpoorPro biedt, kan niet meer alleen worden gefinancierd uit advertentie-inkomsten. “Het betaalmodel van SpoorPro is de volgende stap naar meer volwassenheid”, aldus de hoofdredacteur. Betaalmodellen zijn niet nieuw in de journalistiek. Vrijwel alle landelijke dagbladen hebben al jarenlang een betaalmodel. Ook een groot deel van de (online) vakmedia werkt met dergelijk model.

Zaterdag is SpoorPro Premium ingevoerd. Dit houdt in dat een groot deel van de artikelen binnenkort alleen beschikbaar zal zijn voor abonnees. Lezers van SpoorPro kunnen deze maand gebruikmaken van een gratis proefabonnement voor drie maanden (met één maand opzegtermijn) waarmee zij onbeperkt alle artikelen kunt lezen.

Onderwerpen: ,

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Vakblad SpoorPro voert premium model in | SpoorPro.nl
Intercitytrein, station Rotterdam Centraal

Vakblad SpoorPro voert premium model in

Vakblad SpoorPro lanceerde zaterdag het premium model. Dit betaalmodel maakt het mogelijk voor de redactie om de lezers van SpoorPro nog beter te kunnen bedienen met achtergrondverhalen, opiniestukken, nieuwsberichten en reportages over de spoorsector.

“Sinds de oprichting van SpoorPro in 2012 en mijn start als journalist voor uitgeverij ProMedia is ons doel om de spoorsector zo goed mogelijk te informeren over ontwikkelingen die in de branche spelen. Dat doen wij sinds jaar en dag met unieke verhalen uit de spoorsector. We volgen wat er speelt, brengen daar verslag van uit en duiden het nieuws. Ook stellen we misstanden aan de kaak. Daarbij leggen we niet alleen de vinger op de zere plek, maar brengen we ook betrokken bij elkaar om samen na te denken over oplossingen”, aldus hoofdredacteur Marieke van Gompel van SpoorPro.

Uitbreiding redactie en verhuizing

SpoorPro heeft in de afgelopen acht jaar een flinke ontwikkeling doorgemaakt. Zo is de redactie uitgebreid met meerdere specialistische redacteuren. In maart vorig jaar is Paul van den Bogaard SpoorPro komen versterken. Majorie van Leijen is al enkele jaren de vaste journalist van RailFreight.com en Mykola Zasiadko uit Oekraïne brengt al enkele jaren het nieuws op RailTech.com.

De railredactie heeft daarnaast een aantal freelance journalisten, onder wie VK-correspondent Simon Walton uit Schotland. Van Gompel: “Met een team aan specialistische redacteuren, die hun voelsprieten in de markt hebben, kunnen we onze lezers nog beter op de hoogte stellen van wat er speelt.”

Begin deze zomer is het kantoor van uitgeverij ProMedia Group naar de Delftse Poort verhuisd, pal naast Rotterdam CS. Vanuit deze centrale plek in Nederland kunnen de redacteuren van SpoorPro nog makkelijker naar diverse plekken in Nederland afreizen om de actualiteiten te verslaan. Voorheen werkte de redactie van SpoorPro vanuit Breda. In de Delftse Poort heeft ProMedia Group een studio geopend van waaruit diverse webinars en nieuwsprogramma’s worden uitgezonden, waaronder SpoorProTV.

Betaalmodel

De kwaliteitsjournalistiek die SpoorPro biedt, kan niet meer alleen worden gefinancierd uit advertentie-inkomsten. “Het betaalmodel van SpoorPro is de volgende stap naar meer volwassenheid”, aldus de hoofdredacteur. Betaalmodellen zijn niet nieuw in de journalistiek. Vrijwel alle landelijke dagbladen hebben al jarenlang een betaalmodel. Ook een groot deel van de (online) vakmedia werkt met dergelijk model.

Zaterdag is SpoorPro Premium ingevoerd. Dit houdt in dat een groot deel van de artikelen binnenkort alleen beschikbaar zal zijn voor abonnees. Lezers van SpoorPro kunnen deze maand gebruikmaken van een gratis proefabonnement voor drie maanden (met één maand opzegtermijn) waarmee zij onbeperkt alle artikelen kunt lezen.

Onderwerpen: ,

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.