ProRail start aanbesteding spoorverdubbeling Heerlen-Landgraaf

Op het traject Heerlen-Landgraaf wil ProRail het huidige enkele spoor uitbreiden tot een dubbel spoor. De werkzaamheden hiervoor moeten eind dit jaar van start gaan en uiterlijk in november 2022 zijn afgerond. Deze week startte de spoorbeheerder met de aanbestedingsprocedure van dit project. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

4 reacties op “ProRail start aanbesteding spoorverdubbeling Heerlen-Landgraaf”

Pat Rick|19.03.20|11:23

Het is goed dat er een aanvang gemaakt wordt om de internationale verbinding en binnenlandse verbinding meer ruimte te geven door aanleg van 2,5 spoor + aanpassing emplacementen
Daar mag DB wel een voorbeeld aan nemen, want het traject Kaldenkerken – Dulken wacht al jaren op verdubbeling en er lijkt geen schot in te zitten. Wordt waarschijnlijk eenzelfde gebed zonder einde als het derde spoor Emmerik-Oberhausen (terwijl de verbinding met diepzeehaven Jade-Port er binnen no time lag, eigenbelang)

Ronald Wintjens|19.03.20|14:51

Hopelijk gaat de sneltrein Maastricht-Aken dan ook twee keer per uur rijden i.p.v.een keer per uur.

Arco Sierts|17.04.20|22:33

@Pat Rick: je moet toch wel toegeven dat het flutprojectje Jade-Port in nagenoeg onbevolkt gebied ligt. Dat kan je van de hoofdas Emmerich-Oberhausen toch niet bepaald zeggen. Ook zijn de eisen aan een driesporig ICE-traject met Vmax tot 200 km/u + ETCS toch wel een tikkie hoger, waaronder alle (!) gelijkvloerse overwegen eruit. Dit megaproject is aardig vergelijkbaar met ombouw Oude Lijn, Boxtel-Eindhoven, Amsterdam-Utrecht en Gouda-Gouda Goverwelle. En ja, omwonenden vinden dan ook wat…

davidcats@mail.com|20.09.20|23:25

De Intercity Heerlen – Aken moet zeker in beide richtingen stoppen een maal per uur in Eygelshoven Markt en twee maal per uur te Landgraaf .

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail start aanbesteding spoorverdubbeling Heerlen-Landgraaf | SpoorPro.nl

ProRail start aanbesteding spoorverdubbeling Heerlen-Landgraaf

Op het traject Heerlen-Landgraaf wil ProRail het huidige enkele spoor uitbreiden tot een dubbel spoor. De werkzaamheden hiervoor moeten eind dit jaar van start gaan en uiterlijk in november 2022 zijn afgerond. Deze week startte de spoorbeheerder met de aanbestedingsprocedure van dit project. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

4 reacties op “ProRail start aanbesteding spoorverdubbeling Heerlen-Landgraaf”

Pat Rick|19.03.20|11:23

Het is goed dat er een aanvang gemaakt wordt om de internationale verbinding en binnenlandse verbinding meer ruimte te geven door aanleg van 2,5 spoor + aanpassing emplacementen
Daar mag DB wel een voorbeeld aan nemen, want het traject Kaldenkerken – Dulken wacht al jaren op verdubbeling en er lijkt geen schot in te zitten. Wordt waarschijnlijk eenzelfde gebed zonder einde als het derde spoor Emmerik-Oberhausen (terwijl de verbinding met diepzeehaven Jade-Port er binnen no time lag, eigenbelang)

Ronald Wintjens|19.03.20|14:51

Hopelijk gaat de sneltrein Maastricht-Aken dan ook twee keer per uur rijden i.p.v.een keer per uur.

Arco Sierts|17.04.20|22:33

@Pat Rick: je moet toch wel toegeven dat het flutprojectje Jade-Port in nagenoeg onbevolkt gebied ligt. Dat kan je van de hoofdas Emmerich-Oberhausen toch niet bepaald zeggen. Ook zijn de eisen aan een driesporig ICE-traject met Vmax tot 200 km/u + ETCS toch wel een tikkie hoger, waaronder alle (!) gelijkvloerse overwegen eruit. Dit megaproject is aardig vergelijkbaar met ombouw Oude Lijn, Boxtel-Eindhoven, Amsterdam-Utrecht en Gouda-Gouda Goverwelle. En ja, omwonenden vinden dan ook wat…

davidcats@mail.com|20.09.20|23:25

De Intercity Heerlen – Aken moet zeker in beide richtingen stoppen een maal per uur in Eygelshoven Markt en twee maal per uur te Landgraaf .

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.