Trein van Keolis op station Zwolle, Kamperlijn

‘Dienstregeling Kamperlijn te krap om over te stappen’

Om 12.00 uur vanmiddag verliep het ultimatum van de bonden. 2018, Marieke van Gompel

Vervoerder Keolis rondde onlangs een twee weken durende proef af waarbij het nieuwe station stadshagen op de Kamperlijn werd aangedaan. Vanuit de Provinciale Staten Overijssel is er kritiek op de krappe overstaptijd in Zwolle en Kampen. Het hoofdpijndossier Kamperlijn lijkt hiermee nog niet gesloten.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

7 reacties op “‘Dienstregeling Kamperlijn te krap om over te stappen’”

Pat Rick|20.06.19|11:39

ProRail moet weer een organisatie worden obv technische kennis, ipv op PR. Wellicht nu Eringa weggaat? Nu weer problemen met de onderstations, eerder met ondergrond. Nog eerder met het spoor in Almelo, veiligheid Kijfhoek, ontsporingen goederentreinen Zeeland. Grondverkopen.

Tijd voor een cultuuromslag daar, ook om de deltaplan mogelijk te maken en niet bijna het hele mobilieteitsbudget op te eten met PHS. ProRail ook laten werken aan goedkopere vormen van (light)rail en ook zelf light worden

Michel van Rijnberk|20.06.19|13:00

Irritante in en uitchecken? Had gewoon NS laten rijden, was beter geweest dan deze puinzooi

Willem van Veen|20.06.19|17:58

Noord-zuidlijn, metro naar Hoek van Holland, Uithoflijn, Zeesluis bij Ijmuiden, project Zuidasdok, ontwikkeling van de Boeing 787, Airbus a380, vele ICT projecten bij overheid en bedrijfsleven, etc etc. Projecten duren vaak langer en zijn duurder. Het is bij iets “nieuws” onmogelijk om met alle eventualiteiten rekening te houden.

Wat wellicht een oplossing is om een extra tunnel met roltrappen aan te leggen tussen spoor 1a en 3a. Daar win je zeker een minuut mee. Goedkoper dan 35 miljoen.

Ibo De Joode|20.06.19|23:15

Nog meer ProRail: Sneek – Leeuwarden -> te slechte ondergrond om snelheid te verhogen, daarom niet van 3 naar 4 treinen per uur. Aantal jaren terug Leeuwarden – Meppel -> problemen met capaciteit onderstations waardoor tijdlang geen frequentieverhoging van 3 naar 4 treinen per uur. Maar wel -> veel media kabaal over sluiten onbeveiligde overwegen.

Arco Sierts|21.06.19|23:27

@Pat Rick: daar kan elke ingenieur het alleen maar mee eens zijn. Maar het is ook een feit dat Eringa wel zei waar het op stond. De kracht daarvan mag niet onderschat worden, zeker niet door ingenieurs. Het overwegendossier staat er nu veel beter voor. Dat gaat mensenlevens schelen. En dat is m.i. een lintje waard.

Pat Rick|24.06.19|10:44

@Ibo: het mediakabaal is een strategie van Eringa om de aandacht af te leiden. Steeds als ProRail slecht in het nieuws komt, komen ze zelf met een geweldig initiatief.

Eigenlijk zou ProRail een saai, degelijk bedrijf moeten zijn, dat het gewoon doet, ipv een organisatie met veel directeuren die zichtzelf vorstelijk laten betalen. Spoorprojecten zijn daarom duurder dan noodzakelijk en hebben lagere kwaliteit. Het kan ook geen bedrijf zijn als er gedwongen winkelnering is in Nederland.

Eric Horst|31.07.19|09:25

Slechts één treinstel laten rijden op dit traject werkt niet.Tweede spoor in Kampen weer aanleggen is de enige oplossing.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Dienstregeling Kamperlijn te krap om over te stappen’ | SpoorPro.nl
Trein van Keolis op station Zwolle, Kamperlijn

‘Dienstregeling Kamperlijn te krap om over te stappen’

Om 12.00 uur vanmiddag verliep het ultimatum van de bonden. 2018, Marieke van Gompel

Vervoerder Keolis rondde onlangs een twee weken durende proef af waarbij het nieuwe station stadshagen op de Kamperlijn werd aangedaan. Vanuit de Provinciale Staten Overijssel is er kritiek op de krappe overstaptijd in Zwolle en Kampen. Het hoofdpijndossier Kamperlijn lijkt hiermee nog niet gesloten.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

7 reacties op “‘Dienstregeling Kamperlijn te krap om over te stappen’”

Pat Rick|20.06.19|11:39

ProRail moet weer een organisatie worden obv technische kennis, ipv op PR. Wellicht nu Eringa weggaat? Nu weer problemen met de onderstations, eerder met ondergrond. Nog eerder met het spoor in Almelo, veiligheid Kijfhoek, ontsporingen goederentreinen Zeeland. Grondverkopen.

Tijd voor een cultuuromslag daar, ook om de deltaplan mogelijk te maken en niet bijna het hele mobilieteitsbudget op te eten met PHS. ProRail ook laten werken aan goedkopere vormen van (light)rail en ook zelf light worden

Michel van Rijnberk|20.06.19|13:00

Irritante in en uitchecken? Had gewoon NS laten rijden, was beter geweest dan deze puinzooi

Willem van Veen|20.06.19|17:58

Noord-zuidlijn, metro naar Hoek van Holland, Uithoflijn, Zeesluis bij Ijmuiden, project Zuidasdok, ontwikkeling van de Boeing 787, Airbus a380, vele ICT projecten bij overheid en bedrijfsleven, etc etc. Projecten duren vaak langer en zijn duurder. Het is bij iets “nieuws” onmogelijk om met alle eventualiteiten rekening te houden.

Wat wellicht een oplossing is om een extra tunnel met roltrappen aan te leggen tussen spoor 1a en 3a. Daar win je zeker een minuut mee. Goedkoper dan 35 miljoen.

Ibo De Joode|20.06.19|23:15

Nog meer ProRail: Sneek – Leeuwarden -> te slechte ondergrond om snelheid te verhogen, daarom niet van 3 naar 4 treinen per uur. Aantal jaren terug Leeuwarden – Meppel -> problemen met capaciteit onderstations waardoor tijdlang geen frequentieverhoging van 3 naar 4 treinen per uur. Maar wel -> veel media kabaal over sluiten onbeveiligde overwegen.

Arco Sierts|21.06.19|23:27

@Pat Rick: daar kan elke ingenieur het alleen maar mee eens zijn. Maar het is ook een feit dat Eringa wel zei waar het op stond. De kracht daarvan mag niet onderschat worden, zeker niet door ingenieurs. Het overwegendossier staat er nu veel beter voor. Dat gaat mensenlevens schelen. En dat is m.i. een lintje waard.

Pat Rick|24.06.19|10:44

@Ibo: het mediakabaal is een strategie van Eringa om de aandacht af te leiden. Steeds als ProRail slecht in het nieuws komt, komen ze zelf met een geweldig initiatief.

Eigenlijk zou ProRail een saai, degelijk bedrijf moeten zijn, dat het gewoon doet, ipv een organisatie met veel directeuren die zichtzelf vorstelijk laten betalen. Spoorprojecten zijn daarom duurder dan noodzakelijk en hebben lagere kwaliteit. Het kan ook geen bedrijf zijn als er gedwongen winkelnering is in Nederland.

Eric Horst|31.07.19|09:25

Slechts één treinstel laten rijden op dit traject werkt niet.Tweede spoor in Kampen weer aanleggen is de enige oplossing.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.