Fuxing CR400AF hogesnelheidstrein, bron: Wikimedia Commons

China introduceert zelfrijdende hsl-treinen in Olympisch jaar 2022

hsl China Railway

China Railway begint in 2022 met de exploitatie van reguliere zelfrijdende hogesnelheidstreinen. De autonome treinen zullen de lijn bedienen tussen Beijing en Zhangjiakou, twee gaststeden van de Olympische Winterspelen van 2022. Ze gaan rijden met een snelheid van 350 kilometer per uur.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Mykola Zasiadko

1 reactie op “China introduceert zelfrijdende hsl-treinen in Olympisch jaar 2022”

Teko Salverda|10.01.19|21:45

“In de eerste fase blijft een bestuurder aanwezig in de cabine en zal tijdens de rit de trein besturen. Als er iets misgaat, kan hij tussenbeide komen en de trein handmatig bedienen.”
Ik neem aan dat hij in de eerste fase juist niet bestuurt. Hoe kan hij immers bij zichzelf tussenbeide komen?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

China introduceert zelfrijdende hsl-treinen in Olympisch jaar 2022 | SpoorPro.nl
Fuxing CR400AF hogesnelheidstrein, bron: Wikimedia Commons

China introduceert zelfrijdende hsl-treinen in Olympisch jaar 2022

hsl China Railway

China Railway begint in 2022 met de exploitatie van reguliere zelfrijdende hogesnelheidstreinen. De autonome treinen zullen de lijn bedienen tussen Beijing en Zhangjiakou, twee gaststeden van de Olympische Winterspelen van 2022. Ze gaan rijden met een snelheid van 350 kilometer per uur.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Mykola Zasiadko

1 reactie op “China introduceert zelfrijdende hsl-treinen in Olympisch jaar 2022”

Teko Salverda|10.01.19|21:45

“In de eerste fase blijft een bestuurder aanwezig in de cabine en zal tijdens de rit de trein besturen. Als er iets misgaat, kan hij tussenbeide komen en de trein handmatig bedienen.”
Ik neem aan dat hij in de eerste fase juist niet bestuurt. Hoe kan hij immers bij zichzelf tussenbeide komen?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.