Traxx-locomotief met rijtuigen voor HSL

NS test snelle intercityverbinding tussen Groningen en Randstad

Bron: NS

NS wil in 2021 snelle intercity’s laten rijden tussen Groningen en de Randstad. Om de reistijd te verkorten, worden stations Assen en Lelystad overgeslagen. NS voert begin volgend jaar eenmalig een test uit om de haalbaarheid hiervan te toetsen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

1 reactie op “NS test snelle intercityverbinding tussen Groningen en Randstad”

Pat Rick|07.11.18|16:34

De Hanzelijn (muv de brug) schijnt geschikt te zijn voor 200 km/u. De overige stukken zijn 140 of 130 km/u. Ik zou niet stoppen in Almere, en dan is de afstand Groningen-Amsterdam met maximale snelheid binnen 1,5 uur te overbruggen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

NS test snelle intercityverbinding tussen Groningen en Randstad | SpoorPro.nl
Traxx-locomotief met rijtuigen voor HSL

NS test snelle intercityverbinding tussen Groningen en Randstad

Bron: NS

NS wil in 2021 snelle intercity’s laten rijden tussen Groningen en de Randstad. Om de reistijd te verkorten, worden stations Assen en Lelystad overgeslagen. NS voert begin volgend jaar eenmalig een test uit om de haalbaarheid hiervan te toetsen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

1 reactie op “NS test snelle intercityverbinding tussen Groningen en Randstad”

Pat Rick|07.11.18|16:34

De Hanzelijn (muv de brug) schijnt geschikt te zijn voor 200 km/u. De overige stukken zijn 140 of 130 km/u. Ik zou niet stoppen in Almere, en dan is de afstand Groningen-Amsterdam met maximale snelheid binnen 1,5 uur te overbruggen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.