Aantal spoorlopers toegenomen in eerste helft 2017

Het aantal spoorlopers is in de eerste helft van 2017 toegenomen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In de eerste zes maanden van 2017 registreerde ProRail 1724 mensen die onbevoegd naast het spoor liepen, in de eerste helft van 2016 waren dat er 1577. In 2016 werden er in totaal 3.105 spoorlopers geregistreerd. Spoorlopers zijn vaak wandelaars, spelende kinderen of vandalen langs het spoor. Bijna dertig procent van alle treinvertragingen wordt veroorzaakt door spoorlopers.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Aantal spoorlopers toegenomen in eerste helft 2017”

Herman John Buiys|03.08.17|15:19

Zou het niet kunnen zijn.dat betreft met poortjes om naar een station binnen te lopen? Of zijn het buitenlanders(vluchtelingen)dat zij in hun land wel langs het spoor kunnen lopen? Ik ben erg tegen dat poortjes gedoe, veronderstel dat er alarm af gaat door oa brand of terrorisme? de mensen kunnen niet snel wegkomen of vluchten(zoals bij Brussel)dat houd in dat de poortjes de mensen tegenhoud.Er wordt gezegd dat de poortjes snel open zijn,als er iets gebeurt.Die dingen moeten weg, ruimte maken!

Herman John Buiys|03.08.17|15:26

Het is niet mijn idee, het heeft veel geld gekost en er nog zijn er meer controleurs bij. Waarom ?
Als er iets aan de knikker is, bij paniek, de mensen kunnen niet snel wegkomen ivm één voor één door de poortjes te gaan. strikt on nood zakelijk weg die poortjes, ruimte maken.

OV’er

Joop Buijs.
Connexxion.

John rdam|08.08.17|21:42

Eén factor die mede de vertragingen veroorzaakt wordt niet genoemd: de overdreven maatregelen van ProRail om als er iemand in de buurt van het spoor gesignaleerd wordt het treinverkeer meteen stil te leggen of langzaam te laten rijden. In Zwitserland staan nauwelijks hekken langs het spoor en wordt er minder extreem gereageerd als iemand in de buurt van het spoor loopt. De punctualiteit is daar hoger dan in Nederland.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Aantal spoorlopers toegenomen in eerste helft 2017 | SpoorPro.nl

Aantal spoorlopers toegenomen in eerste helft 2017

Het aantal spoorlopers is in de eerste helft van 2017 toegenomen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In de eerste zes maanden van 2017 registreerde ProRail 1724 mensen die onbevoegd naast het spoor liepen, in de eerste helft van 2016 waren dat er 1577. In 2016 werden er in totaal 3.105 spoorlopers geregistreerd. Spoorlopers zijn vaak wandelaars, spelende kinderen of vandalen langs het spoor. Bijna dertig procent van alle treinvertragingen wordt veroorzaakt door spoorlopers.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Aantal spoorlopers toegenomen in eerste helft 2017”

Herman John Buiys|03.08.17|15:19

Zou het niet kunnen zijn.dat betreft met poortjes om naar een station binnen te lopen? Of zijn het buitenlanders(vluchtelingen)dat zij in hun land wel langs het spoor kunnen lopen? Ik ben erg tegen dat poortjes gedoe, veronderstel dat er alarm af gaat door oa brand of terrorisme? de mensen kunnen niet snel wegkomen of vluchten(zoals bij Brussel)dat houd in dat de poortjes de mensen tegenhoud.Er wordt gezegd dat de poortjes snel open zijn,als er iets gebeurt.Die dingen moeten weg, ruimte maken!

Herman John Buiys|03.08.17|15:26

Het is niet mijn idee, het heeft veel geld gekost en er nog zijn er meer controleurs bij. Waarom ?
Als er iets aan de knikker is, bij paniek, de mensen kunnen niet snel wegkomen ivm één voor één door de poortjes te gaan. strikt on nood zakelijk weg die poortjes, ruimte maken.

OV’er

Joop Buijs.
Connexxion.

John rdam|08.08.17|21:42

Eén factor die mede de vertragingen veroorzaakt wordt niet genoemd: de overdreven maatregelen van ProRail om als er iemand in de buurt van het spoor gesignaleerd wordt het treinverkeer meteen stil te leggen of langzaam te laten rijden. In Zwitserland staan nauwelijks hekken langs het spoor en wordt er minder extreem gereageerd als iemand in de buurt van het spoor loopt. De punctualiteit is daar hoger dan in Nederland.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.