Spoorsysteem, Honolulu, Hawaï

Siemens gaat spoor in Hawaï elektrificeren

Siemens heeft een opdracht binnengehaald van Ansaldo Honolulu Joint Venture om het nieuwe spoorsysteem van Honolulu te elektrificeren. Honolulu is de hoofdstad van de staat Hawaï in de Verenigde Staten.

De spoorlijn zal 21 stations van het oosten van Kapolei naar het centrum van Ala Moana met elkaar verbinden. De spoorlijn passeert daarbij Pearl Harbour en Honolulu International Airport. Siemens zal de volledige 32 kilometer van de lijn gaan elektrificeren.

De spoorlijn scheidt zich van het wegverkeer doordat het op een verhoging wordt gebouwd. Volgens Siemens is het spoorvervoer daardoor sneller, veiliger en betrouwbaarder dan alternatieven op de grond. Daarnaast is de aanleg van de spoorlijn volgens de onderneming minder duur dan een ondergrondse verbinding.

De Ansaldo Honolulu Joint Venture ondertekende in maart 2011 het contract van 1,4 miljard dollar (1,14 miljard euro) voor het ontwerp, de bouw de levering van tachtig treinen.

Treinbesturingssysteem en spooronderhoud

Ook is de onderneming verantwoordelijk voor het treinbesturingssysteem en het spooronderhoud voor de komende 14 jaar. Het spoorsysteem in Honolulu moet in 2019 klaar zijn.

U las zojuist één van uw gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Stap nu in en profiteer van de introductieaanbieding.

Bekijk de introductieaanbieding

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.