Ondergronds spoortunnel Delft kampt met problemen
Foto: Marieke van Gompel
De nieuwe ondergrondse spoortunnel in Delft kampt met problemen. Als de treinen in de tunnel op normale snelheid rijden, dan wordt de luchtdruk te hoog en gaan de automatische draaideuren in het station te snel draaien. De spoortunnel in Delft is zaterdag in gebruik genomen.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Tsja, dat is wel een raar verhaal. Draaideuren zijn namelijk nu juist deuren die NIET beïnvloed worden door de luchtdrukverschillen.
Met een TU in de buurt zou er toch niet zo’n ongeloofwaardig verhaal uit de bus moeten komen. Of iemand zou moeten kunnen uitleggen waarom draaideuren in Delft zich zo abnormaal gedragen…