Werkzaamheden in het kader van PHS

Werkzaamheden bij Rotterdam Centraal in beeld

Het spoor is hier voor een groot gedeelte al weggehaald. 2023, Nick Augusteijn / ProMedia

Bij Rotterdam Centraal wordt aan het spoor en de perrons gewerkt. De werkzaamheden, waarbij sporen, wissels en perrons worden aangepast, behoren tot de grootste en meest omvangrijke spoorwerkzaamheden sinds de oplevering van het station in 2014. Tijdens de werkzaamheden worden onder andere de perrons 6, 7, 8 en 9 langer gemaakt. Daardoor kunnen straks, tien jaar na de oplevering van station Rotterdam Centraal, de treinen vanuit Den Haag vanaf hetzelfde perron weer terugrijden. SpoorPro nam er een kijkje en bracht de beginfase van het project in beeld.

De werkzaamheden gingen op 20 mei van start en lopen nog tot en met maandag 26 juni. Gedurende die periode zullen de perrons 6,7 en 8 niet toegankelijk zijn voor reizigers. In oktober volgt de tweede langdurige periode van werkzaamheden, die op 4 december afgerond zal worden. De opleverdatum voor het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer Rijswijk-Rotterdam staat voor eind 2024 in de kalender.

Werkzaamheden in het kader van PHS
Perronwanden op Rotterdam Centraal.
Werkzaamheden in het kader van PHS
Een deel van het spoor is reeds weggehaald voor werk aan het perron.
Werkzaamheden in het kader van PHS
Het perron en de aangrenzende sporen gaan flink op de schop.
Werkzaamheden in het kader van PHS
Een krol verplaatst de afgegraven ballast naar een gereedstaande goederentrein.

Lees ook:

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Werkzaamheden bij Rotterdam Centraal in beeld | SpoorPro.nl
Werkzaamheden in het kader van PHS

Werkzaamheden bij Rotterdam Centraal in beeld

Het spoor is hier voor een groot gedeelte al weggehaald. 2023, Nick Augusteijn / ProMedia

Bij Rotterdam Centraal wordt aan het spoor en de perrons gewerkt. De werkzaamheden, waarbij sporen, wissels en perrons worden aangepast, behoren tot de grootste en meest omvangrijke spoorwerkzaamheden sinds de oplevering van het station in 2014. Tijdens de werkzaamheden worden onder andere de perrons 6, 7, 8 en 9 langer gemaakt. Daardoor kunnen straks, tien jaar na de oplevering van station Rotterdam Centraal, de treinen vanuit Den Haag vanaf hetzelfde perron weer terugrijden. SpoorPro nam er een kijkje en bracht de beginfase van het project in beeld.

De werkzaamheden gingen op 20 mei van start en lopen nog tot en met maandag 26 juni. Gedurende die periode zullen de perrons 6,7 en 8 niet toegankelijk zijn voor reizigers. In oktober volgt de tweede langdurige periode van werkzaamheden, die op 4 december afgerond zal worden. De opleverdatum voor het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer Rijswijk-Rotterdam staat voor eind 2024 in de kalender.

Werkzaamheden in het kader van PHS
Perronwanden op Rotterdam Centraal.
Werkzaamheden in het kader van PHS
Een deel van het spoor is reeds weggehaald voor werk aan het perron.
Werkzaamheden in het kader van PHS
Het perron en de aangrenzende sporen gaan flink op de schop.
Werkzaamheden in het kader van PHS
Een krol verplaatst de afgegraven ballast naar een gereedstaande goederentrein.

Lees ook:

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.