Schiedam

Begin gemaakt aan fundering Schiedam als onderdeel van PHS Rijswijk – Rotterdam

Een trein in Schiedam. Smiley.toerist

In Schiedam is vorig weekend aan het spoor gewerkt. Strukton heeft daar een begin gemaakt aan een grote betonnen fundering voor onder een wissel. Daarvoor werd 40.000 kilo aan stalen buispalen de grond ingedraaid. De wissel wordt volgend jaar geplaatst bij het spoorviaduct.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

3 reacties op “Begin gemaakt aan fundering Schiedam als onderdeel van PHS Rijswijk – Rotterdam”

Teko Salverda|10.05.23|15:09

Het verhaal PHS Rijswijk – Rotterdam is tamelijk gedateerd. Zo is de overweg-vervangende tunnel in Rijswijk al een tijd in gebruik, evenals het vernieuwde station Dtz, nu Dtcp.
Inderdaad werd destijds dubbelspoor Dtcp – Sdm voldoende geacht dankzij verbetering van de seinen, maar inmiddels is viersporigheid weer aan de orde (wanneer dan ook). Dit zou de opening van de stations Rijswijk Buiten en Schiedam Kethel mogelijk maken.

A C F Sierts|12.05.23|09:32

Goedemorgen, dienstmededeling van de Spoorpro-taalpolitie: het is ” Begin gemaakt met “ ; “ Begin gemaakt aan “ is taalkundig onjuist. Gelieve dit ff te corrigeren.

A C F Sierts|12.05.23|09:43

@ Teko Salverda: het klopt inderdaad dat Dtcp-Sdm niet viersporig hoeft te worden vanwege seinververdichting resp BB21 resp ETCS. Het punt is echter dat er van al deze evident logische maatregelen chronisch niets terechtkomt. Het lijkt steeds meer op hardnekkige onwil en/of competentie binnen de spoorsector en Ministerie om het spoor werkelijk beter & effectiever te benutten. Er moet & zal massaal belastinggeld verspild worden, zowel aan beleidsplantheorie, beveiligingstechniek als spoorinfra…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Begin gemaakt aan fundering Schiedam als onderdeel van PHS Rijswijk – Rotterdam | SpoorPro.nl
Schiedam

Begin gemaakt aan fundering Schiedam als onderdeel van PHS Rijswijk – Rotterdam

Een trein in Schiedam. Smiley.toerist

In Schiedam is vorig weekend aan het spoor gewerkt. Strukton heeft daar een begin gemaakt aan een grote betonnen fundering voor onder een wissel. Daarvoor werd 40.000 kilo aan stalen buispalen de grond ingedraaid. De wissel wordt volgend jaar geplaatst bij het spoorviaduct.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

3 reacties op “Begin gemaakt aan fundering Schiedam als onderdeel van PHS Rijswijk – Rotterdam”

Teko Salverda|10.05.23|15:09

Het verhaal PHS Rijswijk – Rotterdam is tamelijk gedateerd. Zo is de overweg-vervangende tunnel in Rijswijk al een tijd in gebruik, evenals het vernieuwde station Dtz, nu Dtcp.
Inderdaad werd destijds dubbelspoor Dtcp – Sdm voldoende geacht dankzij verbetering van de seinen, maar inmiddels is viersporigheid weer aan de orde (wanneer dan ook). Dit zou de opening van de stations Rijswijk Buiten en Schiedam Kethel mogelijk maken.

A C F Sierts|12.05.23|09:32

Goedemorgen, dienstmededeling van de Spoorpro-taalpolitie: het is ” Begin gemaakt met “ ; “ Begin gemaakt aan “ is taalkundig onjuist. Gelieve dit ff te corrigeren.

A C F Sierts|12.05.23|09:43

@ Teko Salverda: het klopt inderdaad dat Dtcp-Sdm niet viersporig hoeft te worden vanwege seinververdichting resp BB21 resp ETCS. Het punt is echter dat er van al deze evident logische maatregelen chronisch niets terechtkomt. Het lijkt steeds meer op hardnekkige onwil en/of competentie binnen de spoorsector en Ministerie om het spoor werkelijk beter & effectiever te benutten. Er moet & zal massaal belastinggeld verspild worden, zowel aan beleidsplantheorie, beveiligingstechniek als spoorinfra…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.