HSG-city, slijpvoertuig, Vossloh

Vossloh wint Chinees contract voor emissieloze slijptrein

Vossloh gaat drie hogesnelheidsslijptreinen (HSG-city) leveren aan China voor gebruik in het metronetwerk van de Zuid-Chinese metropool Shenzhen. Door de slijptrein te voorzien van een elektrische tractie-eenheid kan deze zijn stroom uit de stroomrail halen en daardoor volledig emissievrij worden bediend. Volgens Vossloh gaat het om ’s werelds eerste emissievrije hogesnelheidsslijptrein.

HSG (High-Speed ​​Grinding) technologie wordt gebruikt voor preventief onderhoud van het spoornet. De machines die Vossloh nu bouwt, kunnen worden ingezet met een snelheid van 80 kilometer per uur op het hoofdspoor of tot 60 kilometer per uur op stedelijke trajecten. Dit betekent dat onderhoudswerkzaamheden tijdens de reguliere dienstregeling kunnen worden uitgevoerd zonder dat er aanpassingen of buitendienststellingen nodig zijn.

Snelgroeiend netwerk

Het regelmatig slijpen of frezen van het spoor voorkomt spoordefecten, verlengt de levensduur van het spoor en zorgt voor een vermindering van spoorgeluid. Vooral in de snelgroeiende mega-metropolen van China wordt het lokale openbaar vervoer in een hoog tempo uitgebreid. Er wonen momenteel meer dan 17 miljoen mensen in de metropool Shenzhen en de metro registreert dagelijks tot 7 miljoen passagiers. Het lokale spoorwegnet beslaat er meer dan 400 kilometer en wordt op termijn uitgebreid tot meer dan 1.000 kilometer.

“China is en blijft een bijzonder belangrijke markt voor ons, ook in de service business. Met inbegrip van de drie HSG-city’s voor Shenzhen Metro hebben we orders ontvangen voor de levering van in totaal acht HSG-city’s en één VTM compacte freesmachine uit China”, zegt Jan Furnivall, lid van de raad van bestuur van Vossloh.

Wereldwijd actief

Vossloh-producten worden in meer dan 85 landen gebruikt. Met bijna 80 groepsmaatschappijen in ongeveer 30 landen en meer dan 35 productielocaties is het van oorsprong Duitse Vossloh een wereldwijd opererend bedrijf met een lokale aanwezigheid. De activiteiten van de Groep zijn georganiseerd in de drie divisies: Core Components, Customized Modules en Lifecycle Solutions. In het boekjaar 2020 realiseerde Vossloh met circa 3.500 medewerkers een omzet van circa 870 miljoen euro. In 2020 verkocht Vossloh zijn locomotievendivisie aan de Chinese treinenbouwer CRRC.

Lees ook:

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Vossloh wint Chinees contract voor emissieloze slijptrein | SpoorPro.nl
HSG-city, slijpvoertuig, Vossloh

Vossloh wint Chinees contract voor emissieloze slijptrein

Vossloh gaat drie hogesnelheidsslijptreinen (HSG-city) leveren aan China voor gebruik in het metronetwerk van de Zuid-Chinese metropool Shenzhen. Door de slijptrein te voorzien van een elektrische tractie-eenheid kan deze zijn stroom uit de stroomrail halen en daardoor volledig emissievrij worden bediend. Volgens Vossloh gaat het om ’s werelds eerste emissievrije hogesnelheidsslijptrein.

HSG (High-Speed ​​Grinding) technologie wordt gebruikt voor preventief onderhoud van het spoornet. De machines die Vossloh nu bouwt, kunnen worden ingezet met een snelheid van 80 kilometer per uur op het hoofdspoor of tot 60 kilometer per uur op stedelijke trajecten. Dit betekent dat onderhoudswerkzaamheden tijdens de reguliere dienstregeling kunnen worden uitgevoerd zonder dat er aanpassingen of buitendienststellingen nodig zijn.

Snelgroeiend netwerk

Het regelmatig slijpen of frezen van het spoor voorkomt spoordefecten, verlengt de levensduur van het spoor en zorgt voor een vermindering van spoorgeluid. Vooral in de snelgroeiende mega-metropolen van China wordt het lokale openbaar vervoer in een hoog tempo uitgebreid. Er wonen momenteel meer dan 17 miljoen mensen in de metropool Shenzhen en de metro registreert dagelijks tot 7 miljoen passagiers. Het lokale spoorwegnet beslaat er meer dan 400 kilometer en wordt op termijn uitgebreid tot meer dan 1.000 kilometer.

“China is en blijft een bijzonder belangrijke markt voor ons, ook in de service business. Met inbegrip van de drie HSG-city’s voor Shenzhen Metro hebben we orders ontvangen voor de levering van in totaal acht HSG-city’s en één VTM compacte freesmachine uit China”, zegt Jan Furnivall, lid van de raad van bestuur van Vossloh.

Wereldwijd actief

Vossloh-producten worden in meer dan 85 landen gebruikt. Met bijna 80 groepsmaatschappijen in ongeveer 30 landen en meer dan 35 productielocaties is het van oorsprong Duitse Vossloh een wereldwijd opererend bedrijf met een lokale aanwezigheid. De activiteiten van de Groep zijn georganiseerd in de drie divisies: Core Components, Customized Modules en Lifecycle Solutions. In het boekjaar 2020 realiseerde Vossloh met circa 3.500 medewerkers een omzet van circa 870 miljoen euro. In 2020 verkocht Vossloh zijn locomotievendivisie aan de Chinese treinenbouwer CRRC.

Lees ook:

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.