Spoorbrug HRMK Van Harinxmakanaal

Staatssecretaris wijst plan voor vervanging HRMK-spoorbrug door aquaduct af

Bron: Google Maps

Staatssecretaris Steven van Weyenberg van Infrastructuur en Waterstaat ziet vooralsnog geen kansen voor de vervanging van de spoorbrug over het Van Harinxmakanaal bij Leeuwarden door een aquaduct.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

2 reacties op “Staatssecretaris wijst plan voor vervanging HRMK-spoorbrug door aquaduct af”

Loek van der Heide|30.11.21|22:08

(Weigering vervanging HRMK brug Leeuwarden door spooraquaduct)
Het Noorden incluis GroningenFriesland/Westfriesland en Drenthe, moeten zelfstandig bij de EU een TEN-T netwerkstatus afdwingen voor de Waddenzeehavens Harlingen/Groningen Seaports en Den Helder en zo, in het kader van ‘Langman-2.0’ EU-gelden aanwenden voor
– Alsnog een betere zeehaven-spoorweg ontsluiting via de 162-b Staatslijn
– Alsnog investeren in conflictvrije verbinding met binnenvaart, het HRMK Aquaduct te Leeuwarden

Loek van der Heide|30.11.21|22:13

(HRMK Aquaduct Leeuwarden-2)
– De Harlingen/Groningen seaports vormen potentieel de basis voor de exploitatie van de Noordelijke Spoorlijnen
– Het HRMK aquaduct te Leeuwarden vormt naar Harlingen een verbinding met de op te vragen TEN-T netwerkstatus Harlingen (Industriehaven en Willemshavens), voor respectievelijk het goederen- en het personen spoorwegvervoer
– De 162-b staatslijn Harlingen-Duitsland moet ihkv de TEN-T status integraal verdubbeld en geëlektrificeerd worden

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.