Strukton koopt opnieuw NS-locomotieven en rust ze uit met batterijen
Bron: Strukton Rail meegestuurd met persbericht
Strukton Rail heeft drie elektrische 1700-elektrische locomotieven van NS overgenomen om in te zetten bij spoorvernieuwings- en onderhoudswerkzaamheden. Vorig jaar nam Strukton al een 1600-locomotief over die vroeger in de reizigersdienst van NS reed. Al deze vier locomotieven zullen op termijn worden uitgerust met batterijen.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Daar mogen dan wel flinke batterijen met veel vermogen in geplaatst worden om een ballasttrein te trekken of de ballastwagons bij de hormachine.
Zucht, twee compleet overbodige fouten, en dat op de site van een vakblad.
Ten eerste gaat het om accu’s en niet om batterijen. Accu’s kun je opladen, batterijen niet. Dat het Engels dat verschil niet maakt betekent niet dat het Nederlands dat niet doet.
Ten tweede bouwt VivaRail helemaal geen dieseltreinen om tot waterstof- en accutreinen. Het bouwt metrostellen om tot elektrische, diesel-, waterstof- en accutreinen.
Dat staat er toch ook? “het Britse Vivarail, dat metrostellen ombouwt tot elektrische, waterstof- en batterijtreinen voor de niet-geëlektrificeerde spoorlijnen in Groot-Brittannië.”
Gelukkig worden die accu,s heel milieuvriendelijk geproduceerd en gerecycled