Elektrische locs NS

Strukton koopt opnieuw NS-locomotieven en rust ze uit met batterijen

Bron: Strukton Rail meegestuurd met persbericht

Strukton Rail heeft drie elektrische 1700-elektrische locomotieven van NS overgenomen om in te zetten bij spoorvernieuwings- en onderhoudswerkzaamheden. Vorig jaar nam Strukton al een 1600-locomotief over die vroeger in de reizigersdienst van NS reed. Al deze vier locomotieven zullen op termijn worden uitgerust met batterijen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “Strukton koopt opnieuw NS-locomotieven en rust ze uit met batterijen”

John Hogaarts|24.04.20|17:47

Daar mogen dan wel flinke batterijen met veel vermogen in geplaatst worden om een ballasttrein te trekken of de ballastwagons bij de hormachine.

Michael Steenbeek|09.05.20|11:42

Zucht, twee compleet overbodige fouten, en dat op de site van een vakblad.

Ten eerste gaat het om accu’s en niet om batterijen. Accu’s kun je opladen, batterijen niet. Dat het Engels dat verschil niet maakt betekent niet dat het Nederlands dat niet doet.

Ten tweede bouwt VivaRail helemaal geen dieseltreinen om tot waterstof- en accutreinen. Het bouwt metrostellen om tot elektrische, diesel-, waterstof- en accutreinen.

Paul Koppen de Neve|12.05.20|11:15

Dat staat er toch ook? “het Britse Vivarail, dat metrostellen ombouwt tot elektrische, waterstof- en batterijtreinen voor de niet-geëlektrificeerde spoorlijnen in Groot-Brittannië.”

Henk Derksen|20.05.20|16:01

Gelukkig worden die accu,s heel milieuvriendelijk geproduceerd en gerecycled

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Strukton koopt opnieuw NS-locomotieven en rust ze uit met batterijen | SpoorPro.nl
Elektrische locs NS

Strukton koopt opnieuw NS-locomotieven en rust ze uit met batterijen

Bron: Strukton Rail meegestuurd met persbericht

Strukton Rail heeft drie elektrische 1700-elektrische locomotieven van NS overgenomen om in te zetten bij spoorvernieuwings- en onderhoudswerkzaamheden. Vorig jaar nam Strukton al een 1600-locomotief over die vroeger in de reizigersdienst van NS reed. Al deze vier locomotieven zullen op termijn worden uitgerust met batterijen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “Strukton koopt opnieuw NS-locomotieven en rust ze uit met batterijen”

John Hogaarts|24.04.20|17:47

Daar mogen dan wel flinke batterijen met veel vermogen in geplaatst worden om een ballasttrein te trekken of de ballastwagons bij de hormachine.

Michael Steenbeek|09.05.20|11:42

Zucht, twee compleet overbodige fouten, en dat op de site van een vakblad.

Ten eerste gaat het om accu’s en niet om batterijen. Accu’s kun je opladen, batterijen niet. Dat het Engels dat verschil niet maakt betekent niet dat het Nederlands dat niet doet.

Ten tweede bouwt VivaRail helemaal geen dieseltreinen om tot waterstof- en accutreinen. Het bouwt metrostellen om tot elektrische, diesel-, waterstof- en accutreinen.

Paul Koppen de Neve|12.05.20|11:15

Dat staat er toch ook? “het Britse Vivarail, dat metrostellen ombouwt tot elektrische, waterstof- en batterijtreinen voor de niet-geëlektrificeerde spoorlijnen in Groot-Brittannië.”

Henk Derksen|20.05.20|16:01

Gelukkig worden die accu,s heel milieuvriendelijk geproduceerd en gerecycled

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.