Petitie sorteert effect: 40 miljoen extra naar ‘Meppel’
Station Meppel mag rekenen op de aanleg van een vierde perron. Shutterstock
Het Noord-Oosten van Nederland krijgt wat het wil, wat al lang geleden is beloofd en wat ook hard nodig is: een oplossing voor de problemen van ‘de flessenhals’ bij Meppel. De Tweede Kamer heeft gisteren besloten daadwerkelijk 40 miljoen vrij te maken voor onder meer een extra perron op station Meppel en een daarbij horende aanpassingen van de spoor-layout, waardoor het treinverkeer op het traject Zwolle-Groningen beter kan doorstromen.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Een extra perron doet natuurlijk maar weinig wanneer een traject gestremd is vanwege een aanrijding, kapotte bovenleiding of gestrande trein en dat is richting het noorden des lands nu juist vaak aan de orde. Het is gewoon een kwestie van meer onderhoud, sanering van overwegen en improvisatievermogen om bij calamiteiten toch treinen te laten rijden of in ieder geval het treinverkeer sneller op te starten. Helaas zijn de organisaties op en rond het spoor daartoe niet in staat.
Er moet een tunnel komen in plaats van dat stomme viaduct zodat meer sporen de Hoogeveensevaart kunnen kruisen.
@michiel van loon : oh, dus dat is de reden dat er zoveel storingen zijn en hoe je het oplost: er moet een tunnel onder de Hoogeveensevaart komen. Mag ik ff lachen ;-?