DB locomotief op biobrandstof

DB Cargo Nederland start proef met biodiesel

De locomotief van Deutsche Bahn Nederland die zes maanden lang op biobrandstof gaat rijden bij wijze van test. DBN

Deutsche Bahn (DB) heeft zichzelf het ambitieuze doel gesteld om in 2040 klimaatneutraal te zijn. DB Cargo Nederland (DBN) gaat er nu prat op de eerste spoorgoederenvervoerder in Nederland te zijn die de klimaatvriendelijke biobrandstof HVO gebruikt in een van zijn diesellocomotieven. “Vergeleken met conventionele diesel vermindert de biobrandstof de CO2-uitstoot met ongeveer 90 procent, zowel bij de productie als bij de verbranding”, aldus DBN in een persbericht. DBN test de biobrandstof gedurende zes maanden onder echte bedrijfsomstandigheden op de spoorlijnen naar de Eemshaven, Delfzijl en Veendam.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

DB Cargo Nederland start proef met biodiesel | SpoorPro.nl
DB locomotief op biobrandstof

DB Cargo Nederland start proef met biodiesel

De locomotief van Deutsche Bahn Nederland die zes maanden lang op biobrandstof gaat rijden bij wijze van test. DBN

Deutsche Bahn (DB) heeft zichzelf het ambitieuze doel gesteld om in 2040 klimaatneutraal te zijn. DB Cargo Nederland (DBN) gaat er nu prat op de eerste spoorgoederenvervoerder in Nederland te zijn die de klimaatvriendelijke biobrandstof HVO gebruikt in een van zijn diesellocomotieven. “Vergeleken met conventionele diesel vermindert de biobrandstof de CO2-uitstoot met ongeveer 90 procent, zowel bij de productie als bij de verbranding”, aldus DBN in een persbericht. DBN test de biobrandstof gedurende zes maanden onder echte bedrijfsomstandigheden op de spoorlijnen naar de Eemshaven, Delfzijl en Veendam.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.