Oisterwijk, Brabantroute

Tijdens stremming Betuweroute: ‘Alles via Brabant wordt een drama’

Het Noord-Brabantse Oisterwijk zal gedurende de stremming veel goederentreinen zien langskomen.. Jeroen Baldwin / SpoorPro

Tussen 2024 en 2026 vinden er langdurig enkel- en dubbelsporige stremmingen plaats bij de werkzaamheden op de grensovergang bij Zevenaar aan de Betuweroute. ProRail verwacht dat tijdens de dubbelsporige stremmingen zo’n 40 treinen per dag de grens niet kunnen passeren en ook vervoerders maken zich zorgen over de problemen die deze buitendienststellingen gaan veroorzaken. ‘Wanneer we alles via de Brabantroute moeten afwikkelen, wordt dat natuurlijk een drama’, stelt Raoul Oomen van vervoerder Captrain.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Simone van der Lee

Simone van der Lee is verslaggever, journalist en redacteur voor NT.nl en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

3 reacties op “Tijdens stremming Betuweroute: ‘Alles via Brabant wordt een drama’”

Jo Caelen|20.07.23|20:24

Volgend de berichten van Prorail, over de Brabant route werkzaamheden,treinen kunnen ook via Limburg omgeleid worden,Venlo of Kerkrade-Haanrade, Herzogenrath,sindsdien spoorverdubbeling,Heerlen-Landgraaf,is het flexibeler met dienstregeling, ook in Herzogenrath, voor de treinen richting zuiden of noorden,

Met vriendelijke groet

Jo Caelen

TVwierden Wierden|21.07.23|11:48

Waarom niet langs Bad Bentheim- Hengelo?
Bij een vorige buitendienst stelling Betuwe route heb ik containertreinen van Italië naar Rotterdam in Almelo zien langs rijden.

Marc Busio|23.07.23|10:45

Als Duitsland binnenrijden via Oldenzaal of Haanrade werkelijk een alternatief zou zijn voor een goederentrein dan was dat al wel vaker gedaan, want gebruik maken van de Betuweroute is een dure aangelegenheid voor de railvervoerders. Feit is echter dat deze grensovergangen ongunstig liggen voor de bestemming van het overgrote deel van de goederentreinen en ook via het Nederlandse spoorwegnet onhandig te bereiken zijn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.