Lelylijn

Europese ministers van Transport stemmen voor opname Lelylijn in TEN-T netwerk

De Lelylijn is een voorgestelde Nederlandse spoorlijn tussen Lelystad en Groningen met in elk geval stations in Emmeloord, Heerenveen en Drachten met treinen die een snelheid tot 200 kilometer per uur kunnen bereiken. 2020, Haalbaarheidsonderzoek Ministerie IenW

De Europese ministers van Transport van de 27 lidstaten van de EU hebben maandag unaniem besloten dat de Lelylijn zal worden opgenomen in het TEN-T netwerk. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat noemt het “een belangrijk besluit voor Nederland”, omdat Europa daarmee het belang van de Lelylijn erkent. De beoogde nieuwe spoorlijn komt dankzij het toevoegen van de lijn nu in aanmerking voor Europese subsidies.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Europese ministers van Transport stemmen voor opname Lelylijn in TEN-T netwerk | SpoorPro.nl
Lelylijn

Europese ministers van Transport stemmen voor opname Lelylijn in TEN-T netwerk

De Lelylijn is een voorgestelde Nederlandse spoorlijn tussen Lelystad en Groningen met in elk geval stations in Emmeloord, Heerenveen en Drachten met treinen die een snelheid tot 200 kilometer per uur kunnen bereiken. 2020, Haalbaarheidsonderzoek Ministerie IenW

De Europese ministers van Transport van de 27 lidstaten van de EU hebben maandag unaniem besloten dat de Lelylijn zal worden opgenomen in het TEN-T netwerk. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat noemt het “een belangrijk besluit voor Nederland”, omdat Europa daarmee het belang van de Lelylijn erkent. De beoogde nieuwe spoorlijn komt dankzij het toevoegen van de lijn nu in aanmerking voor Europese subsidies.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.