België wil spoorgoederenvervoer in 2030 verdubbeld hebben

Een elektrische goederentrein van Lineas
2019, Lineas

De Belgische ministerraad heeft afgelopen vrijdag een actieplan goedgekeurd waarmee het volume van het goederenvervoer per spoor in 2030 verdubbeld moet zijn. Het kabinet heeft 26 acties opgetekend die deze sterke groei moeten gaan bewerkstelligen. Er wordt vooral ingezet op een hoger niveau spoorbeheer.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

1 reactie op “België wil spoorgoederenvervoer in 2030 verdubbeld hebben”

Ron Swart|06.10.22|14:19

Dit plan uit de koker van Mobiliteitsminister Georges Gilkinet is sympathiek, maar volslagen onrealistisch en dat binnen een tijdspanne van acht jaar!
Gilkinet heeft blijkbaar naar de zuiderbuur gekeken, want in Frankrijk denkt men nog altijd, dat vanuit Parijs ook op transportgebied van alles gedirigeerd kan worden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

België wil spoorgoederenvervoer in 2030 verdubbeld hebben | SpoorPro.nl

België wil spoorgoederenvervoer in 2030 verdubbeld hebben

Een elektrische goederentrein van Lineas
2019, Lineas

De Belgische ministerraad heeft afgelopen vrijdag een actieplan goedgekeurd waarmee het volume van het goederenvervoer per spoor in 2030 verdubbeld moet zijn. Het kabinet heeft 26 acties opgetekend die deze sterke groei moeten gaan bewerkstelligen. Er wordt vooral ingezet op een hoger niveau spoorbeheer.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

1 reactie op “België wil spoorgoederenvervoer in 2030 verdubbeld hebben”

Ron Swart|06.10.22|14:19

Dit plan uit de koker van Mobiliteitsminister Georges Gilkinet is sympathiek, maar volslagen onrealistisch en dat binnen een tijdspanne van acht jaar!
Gilkinet heeft blijkbaar naar de zuiderbuur gekeken, want in Frankrijk denkt men nog altijd, dat vanuit Parijs ook op transportgebied van alles gedirigeerd kan worden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.