Baanlichaam spoor

SpoorProTV: Wat betekenen meer, snellere en zwaardere treinen voor de spoorstabiliteit?

Printscreen uit video ProRail https://www.youtube.com/watch?v=KAwfIMZZ85c

Kunnen spoordijken de verwachte groei van het treinverkeer aan? Dit gaan de TU Delft en Deltares de komende vijf jaar in opdracht van ProRail onderzoeken. Rolf Dollevoet, professor Railbouwkunde aan de TU Delft, programmamanager Baanlichaam Jasper Ingram van ProRail en onderzoeksmanager Joris van Ruijven van Deltares lichten dit woensdag in de uitzending van SpoorProTV toe.

Meer, snellere en zwaardere treinen hebben impact op de stabiliteit van het spoor. Daarnaast beïnvloedt ook de klimaatverandering in de komende jaren de stabiliteit van spoordijken, ook wel baanlichamen genoemd. Met deze vijfjarige studie willen ProRail, de TU Delft en Deltares meer inzicht krijgen in de invloed en het effect van deze factoren.

SpoorProTV bracht verder een bezoek aan de Pandrol-demodag bij Alom in Arkel. De Franse spoorleverancier demonstreerde daarbij diverse producten voor de spoormarkt. Ook zijn er in de uitzending beelden te zijn van een proef met zelfrijdende treinen op de S-Bahn in Hamburg en een dodelijk treinongeval in het zuidwesten van Frankrijk.

SpoorProTV

SpoorProTV wordt iedere woensdagmiddag om 14.00 uur live uitgezonden op het YouTube-kanaal van SpoorProTV en de LinkedIn-pagina van SpoorPro en is daar na afloop ook terug te kijken. Ook op andere dagen verschijnen er regelmatig nieuwe video’s. Klik daarom op ‘abonneren’ om niks te missen.

Banner SpoorProTV groot

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

SpoorProTV: Wat betekenen meer, snellere en zwaardere treinen voor de spoorstabiliteit? | SpoorPro.nl
Baanlichaam spoor

SpoorProTV: Wat betekenen meer, snellere en zwaardere treinen voor de spoorstabiliteit?

Printscreen uit video ProRail https://www.youtube.com/watch?v=KAwfIMZZ85c

Kunnen spoordijken de verwachte groei van het treinverkeer aan? Dit gaan de TU Delft en Deltares de komende vijf jaar in opdracht van ProRail onderzoeken. Rolf Dollevoet, professor Railbouwkunde aan de TU Delft, programmamanager Baanlichaam Jasper Ingram van ProRail en onderzoeksmanager Joris van Ruijven van Deltares lichten dit woensdag in de uitzending van SpoorProTV toe.

Meer, snellere en zwaardere treinen hebben impact op de stabiliteit van het spoor. Daarnaast beïnvloedt ook de klimaatverandering in de komende jaren de stabiliteit van spoordijken, ook wel baanlichamen genoemd. Met deze vijfjarige studie willen ProRail, de TU Delft en Deltares meer inzicht krijgen in de invloed en het effect van deze factoren.

SpoorProTV bracht verder een bezoek aan de Pandrol-demodag bij Alom in Arkel. De Franse spoorleverancier demonstreerde daarbij diverse producten voor de spoormarkt. Ook zijn er in de uitzending beelden te zijn van een proef met zelfrijdende treinen op de S-Bahn in Hamburg en een dodelijk treinongeval in het zuidwesten van Frankrijk.

SpoorProTV

SpoorProTV wordt iedere woensdagmiddag om 14.00 uur live uitgezonden op het YouTube-kanaal van SpoorProTV en de LinkedIn-pagina van SpoorPro en is daar na afloop ook terug te kijken. Ook op andere dagen verschijnen er regelmatig nieuwe video’s. Klik daarom op ‘abonneren’ om niks te missen.

Banner SpoorProTV groot

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.